کد خبر: 9958
A

پرهیز از حذف وعده‌های اصلی غذا/ محصول ارگانیک واقعی در کشور وجود ندارد

متخصص تغذیه گفت: محصول ارگانیک در کشور وجود ندارد اما در صورتی که محصول ارگانیک واقعی باشد، توصیه به مصرف آنها می‌شود، محصولات ارگانیک یعنی در تولید آنها از سم و کود استفاده نشده است اما کشور ما، راه درازی تا دستیابی به این مرحله دارد.

پرهیز از حذف وعده‌های اصلی غذا/ محصول ارگانیک واقعی در کشور وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مرتضی صفوی متخصص تغذیه، در خصوص حذف وعده اصلی شام،‌ گفت: به هیچ وجه توصیه به حذف وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها نمی‌شود و ترک بدون دلیل این وعده‌ها می‌تواند آسیبی جدی به بدن برساند.

وی افزود: توصیه می‌شود، افراد باید برای میان‌وعده‌ها (10 صبح، 4 بعدازظهر و 10 شب)، از میوه‌های تازه استفاده کنند.

این متخصص تغذیه گفت: شامی که به بدن آسیب می‌زند این است که غذای سنگین خورده شود و بلافاصله فرد بخوابد، به همین دلیل توصیه می‌شود که بین خوردن شام و خواب شب، حداقل 2 ساعت فاصله باشد.

صفوی گفت: افرادی که می‌خواهند افزایش وزن پیدا نکنند می‌توانند از یک لیوان شیر و دو بیسکویت ساقه‌طلایی  یا نون و پنیر استفاده کنند، اما به هیچ عنوان این وعده را حذف نکنند زیرا ترک یک وعده می‌تواند افزایش وزن را در پی داشته باشد.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که آیا مصرف شیر با طبع سرد در فصل زمستان مضر است یا خیر‌،گفت: مصرف شیر در این فصل هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و کنار گذاشتن آن باعث بالا رفتن آمار مبتلایان به پوکی استخوان در جامعه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات ارگانیک را توصیه می‌کنید یا خیر، گفت: ارگانیک در کشور وجود ندارد اما در صورتی که محصول ارگانیک واقعی باشد، توصیه به مصرف آنها می‌شود، محصولات ارگانیک یعنی در تولید آنها از سم و کود استفاده نشده یا مثلاً مرغ بدون آنتی‌بیوتیک پرورش داده شده است اما کشور ما متأسفانه راه درازی تا دستیابی به این مرحله دارند.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: اگر محصولات ارگانیکی همچون شیر که تأییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد نسبت به محصولات صنعتی ارجحیت دارد و امیدوارم فرهنگ مردم ما به جایی برسد که مواد غذایی سالم را ترجیح بدهند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر