کد خبر: 114740
A

روزنامه اصولگرا: با کسانی که رهبری را مقصر آمار بالای مرگ و میر کرونایی می دانند باید بدون هیچ مصلحت‌اندیشی برخورد کرد/ معظم له هیچ‌گاه مخالف واردات واکسن نبودند

روزنامه تحت مدیریت محسن پیرهادی نوشت: معظم له هیچ‌گاه مخالف واردات واکسن نبودند ولی از مبدأ مطمئن و قابل‌پیگیری آمریکایی که از روش‌های خصمانه برای جلوگیری از مبادلات مالی جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کرد، به دنبال فروش واکسن به ایران حتی در صورت درخواست کشور نبود.

روزنامه اصولگرا: با کسانی که رهبری را مقصر آمار بالای مرگ و میر کرونایی می دانند باید بدون هیچ مصلحت‌اندیشی برخورد کرد/ معظم له هیچ‌گاه مخالف واردات واکسن نبودند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اصولگرای رسالت در مطلبی که امروز منتشر کرده است در ارتباط با انتقاد مردم نسبت به بی کفایتی مسئولان در واکسیناسیون سراسری نوشت:

ائتلافی از جریان‌ها و افراد مخالف سیاسی در ایران و دشمنان و نیروهای ضدانقلاب در تلاش هستند تا در موضوع افزایش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر کرونا در ایران، حاکمیت را در رأس مقصران اصلی قرار دهند و به‌تبع آن رهبر معظم انقلاب را ناجوانمردانه، مسئول این تلفات معرفی کنند. 
شبهه‌سازی و سناریوهای خیانت باری از اتاق‌های فکر دشمنان علیه رهبر انقلاب به رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی منتقل می‌شود که می‌بایست صراحتا و بدون هیچ مصلحت‌اندیشی پاسخ داده شود. زمانی که مردم کشور با بلایایی چون بیماری همه‌گیر دست‌به‌گریبان هستند، به‌راحتی مورد هدف جنگ روانی و رسانه‌ای قرار می‌گیرند تا اعتماد آن‌ها نسبت به حاکمیت دچار خدشه شود و از کنار آن دشمن بتواند توطئه‌های خود را عملیاتی سازد. 
همه‌گیری کرونا در ایران و چرایی آن
نگاهی به آمار جهانی شیوع کرونا نشان می‌دهد که موج جدید آن‌که به دلتا معروف است، بسیاری از کشورهای دیگر در دنیا را درگیر ساخته و آمار ابتلا و مرگ‌ومیر نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهایی چون مکزیک، هند، برزیل، روسیه، کلمبیا، آرژانتین، بریتانیا، و حتی آمریکا همچنان بالاست و اعداد و ارقام نشان از آن دارد که جهش‌های جدید کرونا به‌راحتی قابل‌کنترل نیست.
 طبق آخرین آمارها ایران با مرگ بیش از پانصد نفر در روز و در پیک پنجم کرونا در کشور، جز کشورهایی است که آمار تلفات بالایی دارد. بااین‌وجود با در نظر گرفتن درگیر بودن مردم با اخبار ابتلا و مرگ هم‌وطنان در داخل، توجه چندانی به همه‌گیری در دیگر نقاط جهان نمی‌شود و تمرکز بر اخبار ایران است. این امر به معنای عدم مسئولیت ارگان‌ها و نهادهای مسئول برای کنترل کرونا نیست ولی باید در نظر گرفت که جهان باوجود شروع واکسیناسیون همچنان با کرونا به‌عنوان یک بحران در حال جنگ است و راه طولانی تا پایان آن دارد. 
با توجه به چنین آمارهایی، شاهد هجمه‌های سنگین رسانه‌های فارسی‌زبان معاند و نیروهای ضدانقلاب در فضای مجازی هستیم تا صحنه همه‌گیری کرونا را جور دیگری جلوه دهند و تنها ایران را بحران‌زده معرفی سازند. سویه دلتای کرونا، خطرناک‌ترین، مسری‌ترین و وحشی‌ترین تا به امروز بوده و بنابر اظهارنظر کارشناسان باید منتظر جهش‌های خطرناک‌تری نیز در آینده بود. 
تزریق ترس و ناامیدی به مردم ایران و ناکارآمد نشان دادن دولت و حاکمیت در کنترل کرونا، حربه‌ای است که در صورت تداوم می‌تواند خطرناک باشد. از همان زمان شیوع کرونا در ایران، رسانه‌های معاند به‌گونه‌ای رفتار کردند که گویا کرونا تنها متعلق به ایران است و تمام کشورهای جهان از آن عبور کرده‌اند!

 تولید و واردات واکسن کرونا
از زمانی که به‌تدریج برخی از شرکت‌های سازنده واکسن توانستند مجوز مصرف اضطراری ارائه واکسن کرونا در بازار را کسب کنند، بیش از ۶ ماه می‌گذرد و در این ماه‌ها برخلاف رویه‌های مرسوم واکسن‌سازی که زمانی حدود یک دهه را برای انواع تست‌ها می‌طلبد، واکسن کرونا به انسان تزریق شد. دانشمندان و شرکت‌های دارویی و پزشکی و دانش‌بنیان ایرانی نیز دراین‌بین بیکار ننشسته و همزمان با جهان در امر واکسن کرونا ورود کردند. 
ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در کنار واکسن‌سازی رازی و پاستور و حرکت جهادی برای نجات مردم ایران و جهان را و همچنین شکستن انحصار ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند و به نتایج بسیار شگفت‌انگیزی رسیدند. 
حال واردات واکسن در کنار تولید آن نیز در دستور کار بود و از طرق مختلف ایران می‌بایست واکسن ایمن و مورد تایید را وارد می‌ساخت. باوجود نیازهای انسانی به واکسن شاهد رفتارهای رقت‌انگیز دشمنان برای جلوگیری از مبادله مالی برای خرید واکسن نیز بودیم. تحریم‌های مالی باید دور زده می‌شد تا سبد واکسن ایران در کواکس به کشور وارد شود. 
دراین‌بین شبهه بزرگی رقم خورد تا بیانات رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن ساخت کشور آمریکا و انگلیس به‌عنوان ممنوعیت واردات واکسن القا شود. معظم له هیچ‌گاه مخالف واردات واکسن نبودند ولی از مبدأ مطمئن و قابل‌پیگیری آمریکایی که از روش‌های خصمانه برای جلوگیری از مبادلات مالی جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کرد، به دنبال فروش واکسن به ایران حتی در صورت درخواست کشور نبود. در کنار این کافی است نگاهی به رقابت کشورهای غربی برای خرید واکسن و ملزمات مقابله با کرونا کنیم. تنها دزدیدن محموله‌های ماسک توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و … را جستجو کنید تا نتایج اسفبار رقابت‌ها را مشاهده کنید. محموله‌های ماسک در فرودگاه توسط کشورهای مدعی حقوق بشر ضبط می‌شد یا با چند برابر قیمت محموله سفارش داده‌شده توسط یک کشور را برای خود برمی‌داشتند. این ماجرا در موضوع واکسن نیز پیش آمد و برای چند ماه یا یک سال تولید واکسن فایزر را پیش‌خرید می‌کردند. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر