کد خبر: 128139
A
دیده‌بان ایران گزارش می دهد:

خبرنگار اسرائیلی، جاسوس رسانه نظامی روسیه بود؟/ شاکدام: ایران یک دموکراسی تمام عیار است

"اظهارات نادر طالب زاده در حالی مطرح می شود که خانم شکدم در اسفند 94 هم با انتشار مقاله ای در رسانه روسی راشاتودی درباره انتخابات مجلس دهم با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 و مورد هجمه قراردادن «جنبش سبز» نوشت: "جنبش سبز را فراموش کنید، مشاجره را فراموش کنید، خشونت را فراموش کنید."

خبرنگار اسرائیلی، جاسوس رسانه نظامی روسیه بود؟/ شاکدام: ایران یک دموکراسی تمام عیار است

به گزارش دیده بان ایران؛ چند روز پس از انتشار خبر نفوذ شخصی به نام «کارترین پرز شکدم» در بین مقام های ایرانی با اسم یک یهودی تازه مسلمان نشده هنوز هیچ مقام عالی رتبه و رسمی به جز سردار «یدالله جوانی» در خصوص ادعای نفوذ این خبرنگار راشاتودی -رسانه نظامی روسیه- واکنشی نشان نداده است.

نادر طالب زاده یکی از خبرنگارانی که جزو نخستین کسانی است که با خانم «کارترین پرز شکدم» گفت وگو کرده است درباره ادعاهای مطرح شد درباره این خبرنگار اسرائیلی مدعی شد: 

کاترین شکدم میهمان کنفرانس فلسطین بود و جزو ششصد میهمانی بود که از آنجا دعوت شده بودند و با تایید سیستم دعوتی آنها و چک و بازرسی آنجا به ایران آمد و ما پیش از این او را نمی‌شناختیم. خانم شکدم در ایران حضور داشت و تنها درخواست یک مصاحبه داشت تا بتواند با آقای رئیسی که در آن زمان کاندیدای ریاست جمهوری بود، صحبتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: کاترین شکدم میهمان کنفرانس فلسطین بود و جزو ششصد میهمانی بود که از آنجا دعوت شده بودند و با تایید سیستم امنیتی دعوتی آنها و چک و بازرسی آنجا به ایران آمد و ما پیش از این او را نمی‌شناختیم.

مجری شبکه نزدیک به سپاه ادامه می دهد: خانم شکدم نامه‌ای از شبکه روسی “آر تی” داشت که در آن درخواست کرده بود تا با رئیسی صحبت کند من نیز بر اساس وظیفه و از آنجایی که در تیم حمایت از رئیسی بودم با مشورتی که با دوستان انجام دادم، اجازه گفت‌وگو برای او گرفتم چرا که جمع‌بندی دوستان بر این بود که شبکه “آر تی” در بین شبکه‌های حاضر از همه منصف‌تر است، البته در این بین سوالاتی از جانب دوستان مطرح شد و او نیز به آنها پاسخ داد. باید این را نیز عنوان کنم که گفت‌وگوی او با رئیسی در زمان خودش یک گفت‌وگوی خوب بود چرا که بر مبنای این موضوع بود که چرا آقای رئیسی بهترین کاندیدای ریاست جمهوری در آن زمان است. 

بنابرگزارش دیده بان ایران این اظهارات نادر طالب زاده در حالی مطرح می شود که خانم شکدم در اسفند 94 هم با انتشار مقاله ای در رسانه روسی راشاتودی درباره انتخابات مجلس دهم با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 و مورد هجمه قراردادن «جنبش سبز» نوشت: "جنبش سبز را فراموش کنید، مشاجره را فراموش کنید، خشونت را فراموش کنید. ایرانی ها امروز نشان دادند که درخواستشان برای تغییر را از طریق صندوق های رای عملی می کنند. چه پایتخت های غربی حاضر به اعتراف باشند یا نباشند، ایران یک دموکراسی است. اگرچه نمونه کاملی نیست (کدام کشور است که می تواند چنین ادعایی داشته باشد) اما یک دموکراسی است که چندین دهه در مقابل حملات و دسیسه های بزرگ (جنگ عراق، تحریم های آمریکا، تحریم نفتی، شنیدن تهمت از سوی کشورها مختلف جهان) مقاومت کرده است."

خانم شکدم در ادامه این مقاله می نویسد: 

درباره ایران دیدی بسیار اشتباه وجود دارد یا از نظر من ایران دستکم گرفته شده است. ایران چیزی بیش از یک کشور است، بلکه یک تمدن کهن با ثروت سیاسی و فرهنگی عظیم است. ایرانی ها مردمانی پخته و باهوش هستند. سرزمین و تاریخ آنها هر چه قدر درباره خدا حرف می زند، درباره آزادی و استقلال هم حرف دارد.

عباس عبدی در مقاله ای که امروز روزنامه اعتماد انرا منتشر کرده است با اشاره به همین مطلب نوشت:

 موضوع جالب این روز‌ها نکاتی است که یک خانم غربی و ظاهرا اسراییلی به نام کاترین شکدم در یک روزنامه اسراییلی نوشته است. این خانم که مدتی به ایران می‌آمده، مورد استقبال رسانه‌های رسمی حکومتی بوده و با حجاب کامل و حتی چادر به زیارت کربلا و پیاده‌روی آن رفته است و اکنون مدعی است از ابتدا نفوذی بوده.

برخلاف فضای عمومی که درباره او داستان‌سرایی‌های مفصل کرده‌اند، نمی‌توانم از وی به عنوان یک جاسوس کارکشته نام ببرم و هنوز هم نمی‌دانم که آیا هدف او جاسوسی و دسترسی به اطلاعات ویژه بوده، یا هدف اصلی همین اتفاقی است که رخ داده و چیزی فراتر از آن ندارد. البته در مقام رد ابعاد بزرگ از جاسوسی احتمالی او نیز نیستم، ولی، چون تاکنون شواهد روشنی از ابعاد ماجرا آشکار نشده، باید در اظهارنظر احتیاط کرد. چرا چنین افرادی به راحتی پذیرفته می‌شوند؟ ممکن است پاسخ و تحلیل این یادداشت برای شما تا حدی نامتعارف باشد، ولی اگر دقت شود، شاید با منطق آن همراه شوید. پاسخ کوتاهم این است.

فقدان اعتماد به نفس، غرب‌گرایی و رسوخ فرهنگ تبشیری که این نیز بازتابی از غرب‌گرایی است ریشه این نوع نفوذ‌ها است. چرا؟ مشکل نواصولگرایان این است که به‌شدت دنبال سیاست تبشیری هستند و می‌خواهند غیر مسلمانان را مسلمان کنند، آن‌هم اسلام شیعی. حتی شیعه شدن سایر مسلمانان نیز به همین اندازه برای آنان مهم است. کلی هم برای این هدف هزینه می‌کنند. این سیاست بیش از آنکه تهاجمی باشد، مشابه آنچه که در صدر اسلام و عصر گسترش اسلام شاهدیم، سیاستی تدافعی است."

همه اینها درحالی مطرح می شود که حسین نوش آبادی، در گفت وگو با دیده بان ایران درباره ماجرای خانم شکدم می گوید: باید به دستگاه های امنیتی برای جلوگیری از نفوذ این زن اسرائیلی تبریک گفت.

ماجرایی که این عضو کمیسیون امنیت ملی صراحتاً آنرا تکذیب می کند و ماجرای نفوذ «شاکدم» را ساخته و پرداخته رسانه های غربی می داند.

اما با این حال سوالی که این روزها مطرح شده این است که این زن یهودی تبار با رسانه های روسی چه ارتباطی داشت؟ 

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در سال ۹۸ در مصاحبه‌ای با سایت الف به نفوذ جاسوسان در سطوح بالای نظام اشاره کرده و گفته بود:« در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد. اینها در رده‌های پایین است و من نگران رده‌های بالاتر هستم.»

منبع: دیده بان ایران

درباره این زن اسرائیلی در لینک های زیر می توانید مطلب بخوانید:

ادعای عجیب رسانه نزدیک به احمدی نژاد: ستون‌نویس ثابت وبسایت آیت‌الله خامنه‌‌ای نفوذی اسرائیل بود

وقتی «تحلیلگر نفودی اسراییلی» روی جلد روزنامه «رسالت» رفت/ کاترین شکدم: ایران برای من باعث خیرو برکت بوده است

بخش انگلیسی سایت Khamenei.ir انتشار مقاله های «کاترین شاکدام» را تایید کرد

جاسوس اسراییلی چطور با رییسی مصاحبه کرد و با او خودمانی شد/ متن گفت و گوی دوستانه «کاترین شکدم» با رییس جمهور ایران در تایمز اسراییل/ شکدم: «آنچه مصاحبه من با رئیسی درباره ایران به من آموخت»

واکنش خبرگزاری نزدیک به سپاه به خبر همکاری جاسوس زن اسرائیلی با این خبرگزاری

سردار جوانی: با «کاترین پرز شاکدام» ارتباطی نداشتم

خبرگزاری نزدیک به سپاه: «شاکدام» پروژه مشترک سایت اسرائیلی و کانال احمدی‌نژادی بود/ بررسی سابقه و ماهیت این زن اسرائیلی به‌عهده نهادهای امنیتی بود نه رسانه!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    سلام بر ديده بانى هاى عزيز ، من فكر ميكنم زيادى داريد به اين قضيه مى پردازيد ، همين امروز يا ديروز بود فارس يه تحليل عقل پسند و مستدل در اين باره نوشته كه خدائيش خيلى قانع كننده است ، لذا من بعيد ميدونم اين گيس بريده جاسوس بوده باشه ، فقط دوست داشتم اين تذكر رو بهتون بدم كه اندازه نگهداريد و زياد روى اين زن مانور نديد ؛ البته ناگفته نمونه در خصوص جاسوسى اسرائيل منهم با شما هم نظرم و معتقدم ايران متاسفانه بهشت جاسوس هاست بنابراين موضوع جاسوسى صهيونيست ها را خيلى حادّ و خطرناك ميدونم فقط در مورد اين خانوم ميخواستم بهتون بگم زيادى مانور نديد ، چون هم براى خودتون خوب نيست و هم اينكه اين گيس بريده بعيده جاسوس باشه ، پس محتمل هست با اين سر و صداوهاى رسانه اى داره قيمت شو بالا ميبره . ارادتمند سپهر

ارسال نظر