کد خبر: 132091
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران بیان شد:

سامه‌یح نجف‌آبادی: قیمت شیرخشک بر میزان افزایش جمعیت تاثیر مستقیم دارد/ آقایان ابتدا برای زوجین یک شرایط مناسب مهیا کنند، بعد توقع بچه‌دار شدن داشته باشند/ قیمت دارو به شدت افزایش پیدا کرده است/ هنوز مشخص نیست که در آینده دارو با چه ارزی وارد خواهد شد

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس یازدهم گفت: حاکمیت هر روز شعار افزایش جمعیت می‌دهد اما از طرفی همه درها را به روی جوانان بسته است! قیمت شیرخشک تاثیر مستقیم بر میزان افزایش جمعیت دارد. آقایان ابتدا یک شرایط مناسبی را برای جوانان و زوجین مهیا کنند، بعد توقع بچه‌دار شدن از آن‌ها را داشته باشند.

سامه‌یح نجف‌آبادی: قیمت شیرخشک بر میزان افزایش جمعیت تاثیر مستقیم دارد/ آقایان ابتدا برای زوجین یک شرایط مناسب مهیا کنند، بعد توقع بچه‌دار شدن داشته باشند/ قیمت دارو به شدت افزایش پیدا کرده است/  هنوز مشخص نیست که در آینده دارو با چه ارزی وارد خواهد شد

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش قیمت شیرخشک به سایت  دیده‌بان ایران گفت: بنده از افزایش قیمت شیرخشک اطلاعی ندارم. من خودم داروخانه دارم و پرسنلم در رابطه با افزایش قیمت شیرخشک چیزی به من نگفتند.

وی در ادامه افزود: حاکمیت هر روز شعار افزایش جمعیت می‌دهد اما از طرفی همه درها را به روی جوانان بسته است! قیمت شیرخشک تاثیر مستقیم بر میزان افزایش جمعیت دارد!

 

سامه‌یح نجف‌آبادی خطاب به مسئولان اگفت: آقایان ابتدا یک شرایط مناسبی را برای جوانان و زوجین مهیا کنند، بعد توقع بچه‌دار شدن از آن‌ها را داشته باشند!

 

او اضافه کرد: یکی از پایه‌های اساسی و مهم برای بچه‌دار شدن برخورداری از توانایی مالی است! افزایش قیمت کالاهای اساسی با شعار افزایش جمعیت مقامات جمهوری اسلامی، منافات دارد.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم درباره افزایش قیمت دارو خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت 2 میلیارد دلار بابت واردات دارو با ارز ترجیحی اختصاص داده و دارو هم وارد شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که در آینده دارو با چه ارزی وارد خواهد شد!

 

این نماینده مجلس با تاکید بر افزایش قیمت دارو و دیگر کالاها در کشور گفت: قیمت دارو به شدت افزایش پیدا کرده! افزایش قیمت دارو و تورم، باعث افزایش قیمت تمامی کالاها در کشور شده است! یعنی این وضعیت فقط مربوط به حذف ارز ترجیحی نیست.

 

سامه‌یح نجف‌آبادی در خصوص حذف غربالگری تصریح کرد: اجباری بودن غربالگری از بین رفته اما حذف نشده است. هر کسی‌که بخواهد غربالگری انجام دهد، مشکلی ندارد. خبر خوبی که چند روز پیش به دست من رسید این است که توانستیم کیت‌های غربالگری که تا چندوقت پیش از کشورهای دیگر وارد می‌شد را تولید کنیم و این بدین معناست که هزینه غربالگری به‌شدت کاهش می‌یابد.

 

وی با اشاره به نطق یکی از اعضای کمیسیون بهداشت درباره حذف غربالگری گفت: خودمان هم نفهمیدیم دلیل حذف اجباری بودن غربالگری چه بوده است! یکی از نماینده‌هایی که عضو کمیسیون هم بود می‌گفت چون  پزشکان به دختر من پیشنهاد غربالگری دادند و ما قبول نکردیم و در نهایت نوه‌ام سالم به دنیا آمد باید سقط و غربالگری حذف شود. وی صراحتا اظهار کرد که «این کار(غربالگری)، یک کار بیهوده است و باید قانون حذف آن را تصویب کنیم.» که البته تصویب هم کردند!

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این نکته که موافقان حذف غربالگری به سایر نمایندگان اجازه صحبت و تصمیم‌گیری در این خصوص را ندادند، اظهار کرد: بنده قبل از قانونی شدن این طرح، بارها مخالفتم را اعلام کردم اما هیچ فایده‌ای نداشت. آقایان تمام تصمیمات را به 30 نفر از نمایندگان واگذار کردند و اصلا اجازه ندادند که سایر نمایندگان در صحن در خصوص آن صحبت و تصمیم‌گیری کنند!

منبع: دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر