کد خبر: 144414
A

نماینده ولی فقیه در یزد: سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» در مدارس توطئه مهم استکبار است

آیت الله محمدرضا ناصری: یکی دیگر از مواردی که گریبانگیر کشور ما شده، کمرنگ شدن تفکر است و این موضوع با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» تقویت شده و متاسفانه امروز می بینیم که جوانان ما به خاطر تحصیل در این سیستم، از عهده حل بسیاری از مشکلات بر نمی آیند.

نماینده ولی فقیه در یزد: سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» در مدارس توطئه مهم استکبار است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی غربی‌ها از یک قرن گذشته برای کمرنگ شدن و از بین رفتن تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما به منظور عقب نگه داشتن مردم کشور ما از پیشرفت های حوزه های مختلف اظهار داشت: آنها مواد خام را از کشور ما بردند، آن را فرآوری کردند و با چند برابر قیمت در اختیار مردم قرار دادند تا هم نفع اقتصادی ببرند و هم اجازه ندهند مردم با فکر کردن به روش های ساخت و فرآوری، به پیشرفت برسند.

وی عنوان کرد: آنها تعلیم و تربیت را به روش خود در مدارس اجرا کردند و شرایط را به نحوی پیش بردند که به تدریج، هویت خدایی از فرزندان این کشور گرفته شود و به روش های مختلف تلاش کردند از مدارس دین زدایی کنند.

ناصری با بیان اینکه غربی ها می خواهند ما برده و فرمانبردار آنها باشیم، افزود: برای رسیدن به این هدف، ایمان را از فرزندان ما گرفتند و این در حالی است که بزرگان دینی ما، آموزش به فرزندان خود را با آموزش قرآن آغاز می کردند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که گریبانگیر کشور ما شده، کمرنگ شدن تفکر است و این موضوع با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» تقویت شده و متاسفانه امروز می بینیم که جوانان ما به خاطر تحصیل در این سیستم، از عهده حل بسیاری از مشکلات بر نمی آیند.

وی ادامه داد: این توطئه مهم استکبار است و ما را عقب نگه داشتند و متاسفانه اینها همان افرادی هستند که مدعی حقوق بشر هستند و در شرایطی که شعار حقوق بشر سر می دهند، ملت ها را از پیشرفت دور نگه می دارند تا اهداف خودشان محقق شود.

ناصری، تعقل را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کسی که مسلح به سلاح عقل باشد، قدرت تشخیص حق و باطل و خوب و بد از یکدیگر را دارد و در بحران ها به دنبال احساسات نمی رود بلکه با استفاده از نیروی عقل خود، از حق تبعیت می کند.

وی در مورد دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: در این دانشگاه باید معلمانی تربیت شوند که دغدغه دین و پیشرفت دانش آموزان را داشته باشند.

ناصری همچنین بر برگزاری کلاس های ویژه در حوزه دین با حضور اساتید صاحب سبک و دارای روش های تدریس جذاب برای دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری در دروس معارف به ویژه در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت: محتوای کتاب های آموزشی دینی و معارف باید اثرگذار و اثربخش باشد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر