کد خبر: 160990
A

معاون اسبق وزارت امورخارجه: جمهوری اسلامی توانست کمونیسم را از صحنه روزگار حذف کند

منصوری، معاون اسبق وزارت امورخارجه: قبل از انقلاب هیچ نامی به عنوان شیعه در دنیا مطرح نبود، اما امروز بیش از ۲۰ مرکز شیعه‌شناسی در کشورهای مختلف مشغول شناخت تشیع هستند. برای اینکه عامل بقای انقلاب ایران که همان شیعه است را بشناسند. روزی که انقلاب به پیروزی رسید، اگر تنها در مرزهای جمهوری اسلامی بود که آرمان‌های انقلاب مطرح و پیگیری می‌شد، اما امروز بیش از ۲۰۰ شخصیت مانند شیخ زکزاکی در کشورهای مختلف در حال جریان سازی شیعی

معاون اسبق وزارت امورخارجه: جمهوری اسلامی توانست کمونیسم را از صحنه روزگار حذف کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صد و دومین نشست ماهانه جامعه اسلامی مدیران با موضوع «جایگاه ایران در نظم نوین جهانی» با حضور جواد منصوری معاون اسبق وزارت امورخارجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست منصوری با اشاره به شعارهای اول انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از شخصیت‌های برجسته انقلاب، در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به شعار صدور انقلاب به کشورهای دیگر مردد بودند. چرا که بلوک شرق و غرب در جهان با وجود اختلافاتی که با یکدیگر داشتند نسبت به مخالفت با جمهوری اسلامی با یکدیگر همگرا بودند. اشارات امام خمینی نیز چندین مرتبه بر این مهم تأکید داشتند.

وی افزود: در یکی از دیدارهایی که در زمان مسئولیت با نماینده عراق داشتم ایشان گفت که ما برای جلوگیری از صدور انقلاب ایران به عراق جنگ را آغاز کردیم، اما در پاسخ به این اعتراف نماینده عراقی گفتم که انقلاب ما یک فرهنگ است، فلذا خود تکثیر و منتشر خواهد شد. امام نیز در اواخر عمر مبارکشان فرمودند که می‌خواستیم انقلابمان را به سایر نقاط جهان صادر کنیم که شد!

معاون اسبق وزارت امورخارجه ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصور دنیا این بود که این انقلاب نیز مانند سایر جنبش‌ها است. حتی غربی‌ها تلاش داشته و دارند تا ایران را از روی نقشه دنیا حذف کنند. اولین کسی که صریحا در رابطه با متلاشی کردن انقلاب اسلامی صحبت کرد، موشه دایان بود. وی گفت انقلاب ایران خاورمیانه را خواهد لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید. بدین معنی که ای دنیا جمع شوید و جلوی آن را بگیرید! حتی در آن زمان تحلیل آمریکایی‌ها نیز بدین صورت نبود. فراز و نشیب‌های بسیاری در طول سالیان گذشته در کشور تجربه شده است، اما امروز دنیا نمی‌داند درباره واقعیت‌های انقلاب اسلامی ایران چه بگوید و چه بکند.

منصوری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب هیچ نامی به عنوان شیعه در دنیا مطرح نبود، اما امروز بیش از ۲۰ مرکز شیعه‌شناسی در کشورهای مختلف مشغول شناخت تشیع هستند. برای اینکه عامل بقای انقلاب ایران که همان شیعه است را بشناسند. روزی که انقلاب به پیروزی رسید، اگر تنها در مرزهای جمهوری اسلامی بود که آرمان‌های انقلاب مطرح و پیگیری می‌شد، اما امروز بیش از ۲۰۰ شخصیت مانند شیخ زکزاکی در کشورهای مختلف در حال جریان سازی شیعی

وی افزود: معتقدم که خداوند، امام خمینی (ره) را هدایت و حمایت کرد برای تغییر مسیر تاریخ بشریت. مراحل این تغییر در حال طی شدن است. امام به صراحت می فرمودید من با اطمینان می‌گویم اسلام روزی ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد نشاند.

این تحلیلگر ارشد سیاسی ادامه داد: دستاورد انقلاب اسلامی فارغ از دستاوردهای ملموس، این است که جمهوری اسلامی توانست کمونیسم را از صحنه روزگار حذف کند و همین کار را با سرمایه‌داری خواهد کرد. این دستاوردها با وجود مشکلات داخلی، محقق خواهد شد، چرا که فرهنگ انقلاب اسلامی در حال رسیدن به اهداف خود است؛ البته این طور نیست که مشکلات در سایر نقاط دنیا وجود نداشته باشد. در تمام کشورها مشکلات فراوان وجود دارد، نباید فریب فضاسازی‌های دشمن را خورد.

منصوری تأکید کرد: حل مشکلات داخلی نیز در گروی خواست و اراده مردم و مسئولین است. تا خودمان همت نکنیم، هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد. مشکلات ساختاری، نظام بانکداری کشور و همچنین لزوم تغییر در قوه‌قضائیه همه گواه آن است که ریشه اکثریت مشکلات داخلی است و قابل اصلاح می‌باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر