کد خبر: 173457
A

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:روسیه باید عذرخواهی کند وگرنه در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به مواضع اخیر روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: اینگونه مواضع هیچگونه خللی در تمامیت ارضی ایران ایجاد نخواهد کرد اما روسیه باید در خصوص مواضع اخیر خود عذرخواهی کند درغیراینصورت در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:روسیه باید عذرخواهی کند وگرنه در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مواضع اخیر روسیه در رابطه با جزایر سه گانه دور از شأن این کشور است، گفت: روسیه ابتدا باید در خصوص مواضع اخیر خود عذرخواهی کند در غیراینصورت در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.

شهریار حیدری در خصوص مواضع اخیر روسیه در رابطه با جزایر سه گانه، اظهارداشت، دومین بار است که دولت روسیه چنین مواضعی را در رابطه با جزایر سه گانه ایران اتخاذ کرده درحالی که دور از شأن کشوری مثل روسیه است که چنین اشتباه تاریخی را مرتکب شود چراکه موضع گیری غیر مرتبط و غیر کارشناسی، شأن یک کشور را به شدت تنزل می دهد.

وی ادامه داد: روسیه بیش از هر کشور دیگری می داند که این جزایر جزء لاینفک ایران است اما به دنبال بهره برداری از موقعیت اقتصادی و انرژی کشورهای عربی و سوء استفاده از شرایط موجود برای انحراف جامعه جهانی از مشکلات داخلی خصوصا در جنگ با اوکراین است. درحالی که اینگونه اظهارنظرها هیچ نتیجه ای ندارد جزء اینکه جایگاه بین‌المللی روسیه را تنزل می دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با ورود کمیسیون امنیت ملی در رابطه با مواضع اخیر روسیه، گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی حتما از وزیر امور خارجه دعوت کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آقای حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینگونه مواضع هیچگونه خللی در تمامیت ارضی ایران ایجاد نخواهد کرد اما روسیه باید در خصوص مواضع اخیر خود عذرخواهی کند درغیراینصورت در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.

منبع: شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر