کد خبر: 182492
A

امام جمعه یزد: روزه خواری در ملأ عام و سیگار کشیدن در اماکن عمومی نشانه بی ادبی افراد است

امام جمعه یزد: مسافران نوروزی باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

 امام جمعه یزد: روزه خواری در ملأ عام و سیگار کشیدن در اماکن عمومی نشانه بی ادبی افراد است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  حجت‌الاسلام " سید ناصر محمدی " در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان یزد افزود: نوروز امسال همراه با ماه مبارک مضان است و باید توجه داشته باشیم که احترام آن فراموش نشود.

وی با تبریک ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت از حضور مردم در عرصه دفاع از نظام تشکر کرد و ادامه داد: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و با روی گشاده از آنان استقبال کنیم و در ضمن آنها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

امام جمعه موقت یزد همچنین با اشاره به اینکه روزه خواری در ملأ عام و سیگار کشیدن در اماکن عمومی نشان از بی ادبی افراد است اظهار داشت: در صورت مشاهده با روی خوش تذکر بدهیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

محمدی در ادامه به روز دوم فروردین سالروز حمله دد منشانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: نیروهای رژیم پهلوی یک عده طلبه بی سلاح را با کماندو و اسلحه کتک زدند و این عملیات باعث رسوایی بیشتر رژیم پهلوی بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گفت: ملی شدن صنعت نفت یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی شدن طی کرد، علما و از جمله آیت‌الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته‌اند.

وی یادآور شد: تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال‎۳۲۹، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه‌های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان بود.

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مهمترین اتفاقات شیرین سال ۱۴۰۲ گفت: تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای بیش از ۶۰۰هزار زوج جوان، رکوردزنی در تامین آب، برق و گاز و عدم قطع آن، کاهش دامنه نوسان ارزی، رشد اشتغال و امنیت مثال‌زدنی جزو افتخارات سال ۱۴۰۲ است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر