کد خبر: 184419
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: درباره حادثه تروریستی راسک باید خیلی جدی‌تر با پا‌کستان برخورد کنیم

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حادثه تروریستی راسک با بیان این‌که باید خیلی جدی‌تر با پا‌کستان صحبت و برخورد کنیم، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات نگرانی از دادن هزینه‌های بزرگ باعث می‌شود ما کاری که باید را به وقتش انجام دهیم نمی‌دهیم. برای دستاورد‌های بزرگ باید هزینه بزرگ هم بدهیم. باید در این مورد جدی جدی‌تر و قاطعانه‌تر با پاکستان بحث کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی: درباره حادثه تروریستی راسک باید خیلی جدی‌تر با پا‌کستان برخورد کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود عباس‌زاده مشکینی درباره حادثه تروریستی راسک و چابهار گفت: این اتفاق و اتفاقات مشابه نشان می‌دهد بحث امنیت شهروندان به ویژه در برخی از استان‌ها کماکان حل نشده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به این‌که چنین اتفاقاتی عواملی دارد بیان کرد: این حادثه با سه موضوع ارتباط دارد؛ بحث اول به این بازمی‌گردد که کشور همسایه به این تروریست‌ها پناه می‌دهد. بحث دوم به گروهای تروریستی، حامیان بین‌المللی آنان و معقوله تروریسم بازمی‌گردد، متأسفانه جمهوری اسلامی ایران قربانی واقعی تروریسم است. بحث سوم هم به مدیریت داخلی کشور بازمی‌گردد که بخشی از ما بالاخره باید تدبیر کنیم که علت قضایا چیست.

وی با تاکید بر این‌که حوادث تروریستی در یک مثلث سه ضلعی تعریف می‌شوند، عنوان کرد: یک ماهیت و تشکیل گروه‌های تروریستی و مدنظر که بحث فرامرزی است. دو کشور مقابل که در خاک خودش آن‌ها را پناه می‌دهد و از خاک آن استفاده می‌کنند. بحث سوم هم بحث مدیریتی در داخل است و مسئولین داخل کشور و مربوطه باید پاسخگو  باشند، البته این اضلاع بدون ارتباط با هم نیستند.

عباس‌زاده مشکینی با بیان این‌که باید خیلی جدی تر با پا‌کستان صحبت و برخورد کنیم، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات نگرانی از دادن هزینه‌های بزرگ باعث می‌شود ما کاری که باید را به وقتش انجام دهیم نمی‌دهیم. برای دستاوردهای بزرگ باید هزینه بزرگ هم بدهیم. باید در این مورد جدی جدی‌تر و قاطعانه‌تر با پاکستان بحث کنیم.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید این مسئله را باید جدی تر بررسی کنند، البته صرفا هم جدی‌تر بررسی نکنند، بلکه برای پیدا کردن پاسخ مسئله را بررسی کنند. باید اولا مسئله را درست بررسی کنیم که موضوع چست؟ و دوم هم پاسخ روشن مسئله را پیدا و اعمال کنیم. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی گفت: امیدوارم انشاالله از روز یکشنبه که مجلس بعد از تعطیلات کار خودش را شروع می‌کند، کمیسیون امنیت ملی این را در دستور کار خود قرار دهد و با توجه به ماهیت این کمیسیون مسئله در دستور کار قرار خواهد گرفت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر