کد خبر: 20118
A
دیده بان ایران ادعای شاگردی رئیسی در محضر شهید بهشتی را بررسی می کند؛

رئیسی در مدرسه حقانی شاگرد آیت الله جنتی بود نه شهید بهشتی

در مدت تدریس شهید بهشتی پس از بازگشت از آلمان، در مدرسه حقانی، آقای رئیسی ۱۰ تا ۱۸ سال داشته است. با توجه به این که شرط ورود به مدرسه داشتن حداقل سیکل (سال نهم دبیرستان) بوده، اگر آقای رئیسی از ۷ سالگی (۱۳۴۶) درس را شروع کرده باشند، در سال ۱۳۵۵ می توانسته به مدرسه حقانی وارد شده باشد. اهل فن می دانند که که یک دو سال نخست دروس حوزه به مقدمات (ادبیات عرب) اختصاص دارد که مدرس آن در مدرسه حقانی آیت الله جنتی بوده است

رئیسی در مدرسه حقانی شاگرد آیت الله جنتی بود نه شهید بهشتی

دیده بان ایران سرویس سیاسی - سعیدسیف تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است و هر روز  وعده های جدیدی از سوی کاندیداها مطرح می شود از وعده آب و نان تا خرید رای در سایت کارانه ؛ اما نکته ایی که ظاهرا قرار است هر دوره تکرار شود "نان خوردن از نام شهداست" یک روز مردی شبیه به رجایی می آید و 12 سال بعد مردی شبیه به بهشتی. پر بیراه نیست که می‌گویند مردان سیاست هنوز هم از شهدا نان می‌خورند؛ هنوز هم از نام آنها اشتباهات‌شان را توجیه می‌کنند و هنوز هم از نام آنها رای جمع می‌کنند!

 

شعارهای آشنا به گوش مردم 

 

صدای یک شعار 12 سال پیش ذهنم را مشغول کرده بود   "صلی علی محمد بوی رجایی آمد!!" هر چند این شعار امروز برای همه ما آشناست؛ آن زمان تصور می کردیم  رجایی شدن یعنی مانند بسیاری از آدم های عادی لباس بپوشیم. اما چهار سال، هشت سال نه زود تر فهمیدیم که این رجایی آن رجایی نیست!  اکنون دیگر خاطره خوشی از آن شعار نداریم...
 
شعاری که به ظاهر از شبیه سازی مردی می‌گفت که مانند رجایی است، مانند او مردمدار است، مانند او حرف می‌زند، مانند او لباس می‌پوشد و مانند او رفتار می‌کند ولی از دل آن شعار فردی بیرون آمد که نحوه مدیریتش کشور را با مشکلاتی روبه‌رو کرد که امروز همه حامیانش هم از نامش گریزان هستند اما روش و منش او در میان برخی سیاست مداران بهتر بگوییم سیاست بازان ماندگار شده است. 
 
و حالا 12 سال بعدتر! این بار یک شعار از همان رنگ و شکل... این بار می‌گوید  بوی بهشتی می آید!!
 

هر چه عاتقه رجایی همسر شهید رجایی فریاد زد اینان که رجایی جدید را  معرفی و تایید می کنند دروغ می گویند فایده نداشت. آنچنان این دو دولت را از هم دور می دید که از هیچ راهی برای بیان این مخالفت دریغ نمی کرد هر چند این مساله البته به مذاق احمدی نژاد و طرفداران دولت های نهم و دهم خوش نمی آمد.

اما «مصادره کردن نام رجایی از سوی احمدی نژاد» بارزترین انتقاد همسر شهید رجایی به رئیس دولت قبل بود و وی با بیان اینکه « شهید رجایی از گداپروری و اداره کشور به شکل صدقه ای بیزار بود و بارها این موضوع را نوعی بی احترامی به مردم می دانست.» عملا روش و منش دولت رجایی از دولت احمد نژاد را از هم جدا کرد و «مدیریت صدقه ای را برای کشور» خطرناک خواند.

 و حالا مدیریت صدقه ایی کاندیدهای دیگری معرفی کرده است که یکی از آنها مدعی شاگردی شهید مظلوم آیت الله بهشتی است. 

 

اطرافیان احمدی نژاد بر گرد رئیسی جمع شدند

 

تولیت آستان قدس رضوی وقتی در وزارت کشور اعلام کاندیداتوری کرد چند نفری که دورش حلقه زده بودند همین شعار را برای او خواندند:" صلی علی محمد، بوی بهشتی آمد" از همانجا معلوم بود که استراتژی حجت الاسلام رئیسی همان استراتژی قدیمی است!!بخصوص وقتی سید مهدی‌ها‌شمی رئیس ستاد انتخاباتی اش در تهران هم در اینباره گفت که "حجت‌الاسلام رئیسی همانند شهید بهشتی و سمبلی از آن شهید مظلوم است."ساخت افسانه‌های بهشتی‌گونه از حجت‌الاسلام رئیسی تا جایی پیش رفت که گویا امر به خودش نیز مشتبه شد و بهشتی بودن را باورکرده است! و به خاطر همین باور بود که فعالیت انتخاباتی رئیسی در محل شهادت شهید بهشتی آغاز شد! حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با حضور در محل شهادت شهدای هفتم تیر (مجموعه فرهنگی سرچشمه) فعالیت انتخاباتی خود را کلید زد. تا بار دیگر از این طریق شهید بهشتی و شباهت خود را به او، گوشزد کند.
 
آیا رئیسی شاگرد بهشتی بود؟!
 

 حامیان و اطرافیان رئیسی در مصاحبه ها و سخنرانی های خود مدعی شده اند که حجت السلام و المسلمین رئیسی  شاگرد بهشتی است. در رسانه ها هم این گونه القاء می شود که رئیسی در سال های پیش از انقلاب در محضر بهشتی درس خوانده و شاگرد مستقیم او محسوب می شود. اما واقعیت چیست؟!

 

درباره ادعای شاگردی آقای رئیسی در محضر شهید بهشتی توجه به چند نکته ضروری است

اول این که اگر منظور شاگردی مستقیم از کلاس های درس شهید بهشتی است، باید توجه داشت که شهید بهشتی در دو دوره زمانی در قم تدریس داشته است: ۱۳۲۵ تا ۱۳۴۳، و ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۷. آقای رئیسی متولد ۱۳۳۹ هستند و علی القاعده در دوره تدریس شهید بهشتی در قم بین سال های ۱۳۲۵ تا ۱۳۴۳، نمی توانسته شاگردی کند. در مدت تدریس شهید بهشتی پس از بازگشت از آلمان، در مدرسه حقانی، آقای رئیسی ۱۰ تا ۱۸ سال داشته است. با توجه به این که شرط ورود به مدرسه داشتن حداقل سیکل (سال نهم دبیرستان) بوده، اگر آقای رئیسی از ۷ سالگی (۱۳۴۶) درس را شروع کرده باشند، در سال ۱۳۵۵ می توانسته به مدرسه حقانی وارد شده باشد. اهل فن می دانند که که یک دو سال نخست دروس حوزه به مقدمات (ادبیات عرب) اختصاص دارد که مدرس آن در مدرسه حقانی آیت الله جنتی بوده است. این در حالی است که شهید بهشتی با دوره های اول و دوم مدرسه که در آن موقع دروس بالاتر می خواندند درس داشتند. بنابراین به نظر می رسد این ادعا امکان صحت نداشته باشد. اگر منظور شاگردی معنوی باشد، باید کارنامه ایشان و مباحثات نظری شان مورد بررسی قرار گیرد و با اندیشه ها و کارنامه شهید بهشتی مقایسه شود تا معلوم شود شباهت و قرابتی بین ایشان و منش و روش شهید بهشتی وجود دارد یا خیر.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر