کد خبر: 24358
A

ورود نیروهای جدید ترکیه‌ به پایگاه هوایی العدید قطر

در بحران به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای عرب منطقه، ترکیه بارها مخالفت خود را با محاصره اعمال شده علیه قطر اعلام کرد.

ورود نیروهای جدید ترکیه‌ به پایگاه هوایی العدید قطر
دیده بان ایران؛ دوحه از ورود گروه جدیدی از نیروهای تقویتی ارتش ترکیه به پایگاه هوایی العدید و پیوستن آنها به نیروهای موجود در این پایگاه خبر داد.
در حالی که خالد بن محمد العطیه، وزیر مشاور قطر در امور دفاعی در آنکارا مذاکراتی با فکری ایشیک، همتای ترکیه‌ای‌اش دارد، وزارت دفاع قطر از ورود گروه جدیدی از نیروهای تقویتی ترکیه به پایگاه هوایی العدید جهت پیوستن به نیروهای موجود در این پایگاه که از اوایل هفته گذشته تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، خبر داد.
 
این وزارتخانه اعلام کرد، نیروهای جدید پس از ورود پایگاه تمرینات مشترک خود را که در توافقنامه‌های دو طرف دوحه – آنکارا ذکر شده بود، آغاز کردند. این تمرینات که پیشتر در توافقنامه دفاع مشترک دو کشور برنامه‌ریزی شده بودند، با هدف افزایش توان دفاعی نیروهای دو طرف با تمرینات مشترک جهت حمایت از عملیات‌ها برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات در منطقه اجرا می‌شوند.
 
در بحران به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای عرب منطقه، ترکیه بارها مخالفت خود را با محاصره اعمال شده علیه قطر اعلام کرد.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این رابطه گفت: فکر نمی‌کنم تحریم‌ها علیه قطر درست باشند، ما به تقویت روابطمان با دوحه ادامه خواهیم داد.
 
پارلمان ترکیه در تاریخ هفتم ماه جاری میلادی پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به موجب آن آنکارا اجازه می‌یابد براساس توافقنامه دو کشور در سال 2014 یگان‌هایی از نیروهای مسلح خود را در اراضی قطر مستقر کند.
 
چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر ضمن ارائه لیستی تروریستی شامل اسامی برخی از چهره‌ها و موسسه‌های قطری و تحریم این کشور، 13 درخواست را برای حل بحران به وجود آمده مطرح کردند که از جمله آن تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر