کد خبر: 24498
A
رئیس و عضو فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران در گفتگو با دیده بان ایران؛

کنترل آسیب های اجتماعی به ویژه قاچاق کودکان، نیازمند اجرای عدالت اجتماعی است

احمد حکیمی پور ضمن اشاره به قاچاق کودکان بیان کرد: نابرابری های اجتماعی سبب به وجود آمدن چنین شرایطی در سطح کلانشهر های امروزی است.


کنترل آسیب های اجتماعی به ویژه قاچاق کودکان، نیازمند اجرای عدالت اجتماعی است

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: روز گذشته فاطمه دانشور در گفتگو با خبرگزاری فارس، به موضوع  "قاچاق کودک" در محله هرندی تهران اشاره ، و اظهار کرد: در بسیاری از موارد در این محله، کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود و بعد از مدت‌ها جسد برخی از آنها در بیابان‌ها بدون کلیه و چشم رها می شود. به علاوه، والدین این کودکان، نسبت به نبود و گم شدن فرزندانشان بی تفاوت هستند. 

به گفته وی، والدین این کودکان اکثراً در دامن اعتیاد گرفتار هستند و برای تامین مخارج زندگانی خود، کودکان خود را برای کار اجاره می دهند و زمانی که از آنها خبری نمیشود، والدینشان معتقدند فرزندانشان کارشان به طول انجامیده است و بالاخره به خانه باز می گردند.

اظهارات جنجالی که بلافاصله با واکنش های بسیاری مواجه شد تا جاییکه ساعتی پس از انتشار این گفت و گو، عضو شورای شهر ضمن تکذیب اجباریِ برخی از اظهاراتش گفت: «خبرنگار فارس سخنانم را تحریف کرده است.»

این در حالی است که محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صبح امروز ضمن تایید خبر فاطمه دانشور گفت: «متاسفانه اجاره و قاچاق اعضای کودکان به ویژه در بین خانواده‌های معتاد وجود دارد، از این رو در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تکلیف این افراد از حیث قانونی مشخص می‌شود.»

****عضو شورای شهر: اطلاع دقیقی ندارم

 احمد حکیمی پور، عضو رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران، در همین رابطه و حواشی مربوط به انتشار خبر قاچاق اعضای بدون کودکان، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این پدیده مختص کشور ما نیست و به عنوان یکی از آسیب های جدی اجتماعی در کشورهای جهان سوم  شناخته می شود.

وی همچنین ضمن اظهار بی اطلاعی از موضوع قاچاق کودکان در محله هرندی تهران تصریح کرد: در خصوص این نوع  از معضلات اجتماعی بارها سمینارها و جلسه هایی برگزار شده است اما کنترل این نوع آسیب ها، نیازمند اجرای عدالت اجتماعی در سطح جامعه و کلانشهرها و پرکردن شکاف های حاکم در جامعه است.\

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر