کد خبر: 25944
A
نایب رئیس فراکسیون زنان در گفتگو با دیده بان ایران؛

لایحه حمایت از کودکان در دستور کار نمایندگان است / طرح دوفوریتی تخفیف مجازات قاچاقچیان باعث متوقف شدن لایحه حمایت از کودکان شد

طیبه سیاووشی در خصوص طولانی شدن پروسه لایحه حمایت از کودکان اظهار کرد: این لایحه در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است. البته بررسی و پیگیری های لازم این لایحه برعهده کمیسیون حقوق و قضائی مجلس است و کمیسیون فرهنگی، به عنوان کمیسیونی فرعی می تواند به بررسی های لازم جهت این لایحه بپردازد.

لایحه حمایت از کودکان در دستور کار نمایندگان است / طرح دوفوریتی تخفیف مجازات قاچاقچیان باعث متوقف شدن لایحه حمایت از کودکان شد

دیده بان ایران: طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی، در تشریح آسیب های کنونی وارده به کودکان به خبرنگار دیده بان ایران گفت: پدیده آسیب رساندن به کودکان یکی از معضلات اجتماعی است که تنها در ایران وجود ندارد بلکه در تمامی جوامع ما شاهد جرائم و آسیب های مربوط به کودکان هستیم.

وی در رابطه لایحه حمایت از کودکان و روند طولانی شدن آن بیان کرد: این لایحه در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است. البته بررسی  و پیگیری های لازم این لایحه برعهده کمیسیون حقوق و قضائی مجلس است و کمیسیون فرهنگی، به عنوان کمیسیونی فرعی می تواند به بررسی های لازم جهت این لایحه بپردازد.

نماینده اطلاح طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون قضائی وظیفه پیگیری و دنبال کردن این لایحه را به عهده دارد اما اخیراً اینی لایحه به دلیل رسیدگی به طرح دوفوریتی تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر، کنار گذاشته شد و تا زمانی که طرح تخفیف مجازات به سرانجام نرسد، کمیسیون قضائی مجلس نمی تواند بر روی لایحه حمایت از کودکان کار کند. گفتنی است این لایحه هنوز رسانه ای و علنی نشده است و تا زمانی که این طرح به صحن علنی مجلس راه نیابد نمی توان راجع به آن اظهار نظر کرد.

 

سیاووشی همچنین در پایان با اشاره به این که پس از اتمام طرح تخفیف مجازات قاچاقچیان، کمیسیون قضائی به سرعت این لایحه را دنبال خواهند کرد، تصریح کرد: کمیسیون قضائی پس از اتمام طرح تخفیف مجازات به سرعت لایحه حمایت از کودکان را مورد بررسی قرار خواهند داد چراکه پیشتر 9 ماده از این لایحه را کمیسیون قضائی نوشته بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر