کد خبر: 27662
A

نماینده محلات: دریافت وام از کشورهای خارجی باید با تصویب مجلس باشد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: دریافت وام یا کمک‌های بلاعوض از سایر کشورها باید با تصویب مجلس انجام شود.

نماینده محلات: دریافت وام از کشورهای خارجی باید با تصویب مجلس باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در اخطاری با استناد به اصل ۸۰ قانون اساسی گفت: دریافت وام یا کمک‌های بلاعوض باید با تصویب مجلس باشد این روزها گزارش‌هایی شنیدیم مبنی بر این که وام‌هایی از بعضی کشورها مانند کره جنوبی گرفته می‌شود که این مساله با تصویب مجلس نبوده و مغایر اصل ۸۰ قانون اساسی است.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد روند اجرای برجام به بندهایی از این گزارش اشاره کرد و گفت: باید در مورد نقض تعهداتی که انجام شده گزارش‌های دقیق‌تری ارائه شود.

بر اساس این گزارش علی مطهری که اداره‌ی جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: در مورد گرفتن وام از کره جنوبی صورت مساله برای ما روشن نیست که آیا دولت این وام را گرفته و یا اینکه شرکتی از یک شرکت کره جنوبی وام گرفته و یا دولت کره جنوبی آن را داده لذا باید بررسی شود که این مساله مصداق اصل ۱۸۰ قانون اساسی است یا خیر؟

نایب رئیس مجلس همچنین بیان کرد:‌ در مورد گزارش مربوط به روند اجرای برجام نیز شورای نظارتی ایجاد شده که همه مسئولان بلند پایه در آن حضور داشته و موضوع را رصد می‌کنند و هر جا نیاز باشد عکس‌العمل نشان می‌دهد، این ها کار خودشان را انجام می‌دهند و ما به شورا اعتماد داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر