کد خبر: 35462
A

نماینده اهواز: برون سپاری پژوهش ها خوزستان را از عواید آنها بی نصیب کرده است

یکی از نمایندگان مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از امور پژوهشی در خوزستان برون سپاری می شود و این استان را از گردش مالی حاصل از این پروژه ها محروم می کند.

نماینده اهواز: برون سپاری پژوهش ها خوزستان را از عواید آنها بی نصیب کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، همایون یوسفی روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجام پژوهش در حوزه های مختلف از نیازهای ضروری کشورهای درحال توسعه بوده و در سال های آینده نیاز به این امر روز به روز بیش تر می شود.
وی افزود: کشور ایران در حوزه پژوهش ظرفیت های بالایی داشته و خوزستان نیز توانمندی های بالایی در این زمینه دارد.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پژوهش، هزینه ها را در سایر حوزه ها کاهش می دهد، به همین دلیل نیاز است دولت و مجلس در زمینه پایدارکردن منابع پژوهشی اقدامات بیشتری صورت داده و ردیف های بیش تری را در بودجه بگنجانند.
وی بیان کرد: پژوهش در صورتی که به صنعت و بازار متصل شود، مطابق نیاز حرکت کرده و صرفه اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.
یوسفی گفت: با ایجاد صرفه اقتصادی امر پژوهش نیز پویایی بیشتری پیدا می کند اما متاسفانه به دلایل مختلف پژوهش در کشور ما موانع متعددی داشته و بسیاری از این امورات منطبق با نیاز کشور نیست.
وی ادامه داد: پژوهش نیاز گذشته، حال و آینده هر کشوری بوده و در جهان آینده نیاز کشورها برای پیشرفت در حوزه های مختلف به امر پژوهش چندین برابر می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از امور پژوهشی در خوزستان برون سپاری می شود، گفت: درون سپاری این امور گردش اقتصادی مناسبی را در خوزستان ایجاد می کند بنابراین دستگاه های اجرایی متولی باید خود را موظف بدانند کارها را به پژوهشگران استان و به ویژه به شرکت های دانش بنیان بسپارند.

** شرکت های دانش بنیان خوزستان توان توسعه بالایی دارند
یوسفی با اشاره به توانمندی های شرکت های دانش بنیان خوزستان و لزوم استفاده از این ظرفیت ها ، اظهار کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی صورت گرفته و این شرکت ها در خوزستان پس از تهران بیشترین ظرفیت را برای توسعه دارند ولی لازمه این توسعه این است که ادارات و نهادهای خوزستان خود را مکلف به همکاری با شرکت های دانش بنیان بدانند.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مسئولان خوزستان باید به همکاری با شرکت های دانش بنیان توجه بیشتری کنند و با توجه به زیر ساخت های مناسب استان، فرصت های بیشتری را در بحث پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند.
وی گفت: تلاش نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی این است که اگر موانعی در حوزه پژوهش وجود دارد، با تصویب قوانین رفع شده و با پیگیری ها در راستای سپردن کارها به شرکت های دانش بنیان درون استانی گام برداریم.
6037
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر