کد خبر: 36382
A

دیدار دکتر فرهمندپور با خانواده شهید سعید و محمد طوقانی/نسل امروز به الگوی شهدا نیازمند است

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شهدا را باید به عنوان الگو به فرزندان خود معرفی کنیم گفت: ما در این زمانه به این الگوها نیازمندیم.

دیدار دکتر فرهمندپور با خانواده شهید سعید و محمد طوقانی/نسل امروز به الگوی شهدا نیازمند است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر فرهمندپور در دیدار با خانواده و مادر شهیدان سعید و محمد طوقانی اظهار کرد: در عصری که فرزندان  ما دچار مشکل هویتی بوده و فاقد الگوهای قابل اعتماد هستند، به شهدا به عنوان الگو نیازمندیم.
وی همچنین با بیان اینکه شهید سعید طوقانی نوجوانی ورزشکار بوده که استقلال رای و فکر داشته و سرنوشت خودش را خود انتخاب کرده است افزود: جوانان و حتی نخبگان علمی ما به این نوع از آگاهی  و اعتماد بنفس نیاز دارند.
فرهمندپور با اشاره به اینکه ما به شهدا به عنوان الگو نیازمندیم خاطرنشان کرد: ما در معرفی شهدا کم کاری کرده ایم و در واقع به نسلی که به این شهدا نیاز دارند، ظلم کرده ایم. اگر فرزندان ما این شهدا را می شناختند، به شیوه دیگری زندگی می کردند.
وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) فرمود که مزار شهدا دارالشفاست. واقعا احساس من هم این است که منزل و مزار شهدا دارالشفاست و باید به اندازه کافی از این دارالشهدا استفاده کنیم.
شهید سعید طوقانی نوجوان باستانی کاری بود که در سال 63 و در 15سالگی در عملیات بدر به شهادت رسید. پیکر پاک او 11سال مفقودالاثر بود و در سال 74 به خانواده اش تحویل داده شد. شهید محمد طوقانی نیز در سال 62 و در بیست سالگی در عملیات الفجر1 به شهادت رسید و پیکر پاک او پس از سالها مفقودالاثری در سال73 تحویل خانواده داده شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر