کد خبر: 37509
A

نظام درجه بندی و تدقیق حدود تقسیماتی در دست اجراست

مدیرکل تقسیمات کشوری گفت: کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری انجام گرفته و نظام درجه بندی و تدقیق حدود تقسیماتی(تغییر و اصلاح) نیز در دست اجراست.

نظام درجه بندی و تدقیق حدود تقسیماتی در دست اجراست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر جلالی که در آئین افتتاحیه دوره آموزش تخصصی اصول و مبانی تقسیمات کشوری در استانداری اردبیل سخن می گفت، ادامه داد: از سال ۱۳۱۶ قانون تقسیمات کشوری نوشته شده است اما در دولت فعلی با تلاش کارکنان  وزارت کشور در استانداری ، فرمانداری و بخشداری ها کار بزرگ کد گذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری انجام گرفته است و نظام درجه بندی و تدقیق حدود تقسیماتی (تغییر و اصلاح) نیز در دست اجراست.
وی بیان کرد: در نظام درجه بندی، حقوق و  امتیازاتی به واحد های مختلف در تقسیمات کشوری قائل شده ایم به نحوی که روستای درجه یک از شهر درجه چندم از امتیازات و اعتبارات و معافیت های بیشتری برخوردار خواهد بود.
دکتر جلالی افزود :کالبدی ، خدماتی، صورت زندگی، جمعیت، عرضه تولیدات، شرائط و مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه حوزه تقسیمات کشوری حدود ۶ سال بود که تعطیل شده بود، تصریح کرد: چرا که معتقد بودیم در برخی موارد افراطی گری صورت گرفته بود و نا عدالتی در این حوزه بیداد میکرد.
وی اظهار کرد:متاسفانه در تصمیماتی که در حوزه تقسیمات کشوری گرفته شده بود به نیازها و شرایط مناطق توجهی نشده بود و مشخص نبود که با چه استراتژی یک سطحی افزایش یافته و سطح دیگر ارتقاء نمی یابد.
دکتر جلالی گفت:در تغییر و تقسیم حدود و تقسیمات کشوری مشکلات بسیاری داشتیم که بخشی از آن بخاطر تغییرات غیر معقولی بود که در گذشته انجام گرفته بود.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه حقوق و اختیارات مردم باید با شفافیت اطلاع رسانی شود، تاکید کرد: گاهی برخی تصمیم گیری در حوزه تقسیمات کشوری باعث ضایع شدن برخی امتیازات و حقوق مردم می شود که در تبدیل روستا به شهر ، هزینه اداره شهر  و نیز عوارض ساخت و ساز مطابق با قوانین شهری بر مردم تحمیل می شود.
او ادامه داد : وقتی روستایی به شهر تبدیل می شود نباید دهستانی از مبنا بیفتد و روستا میری یعنی از بین رفتن روستا اتفاق بیفتد چرا که اگر روستائی نباشد شهر معنی نخواهد داشت.
دکتر جلالی با اشاره به انتخاب اسامی گوناگون برای روستا،شهر و بخش ها ، تصریح کرد:در انتخاب نام ها و اسامی واحدهای تقسیمات کشوری باید مطابق دستورالعمل اقدام کرد، نام ها باید سمبل وحدت و یکپارچگی باشد و همبستگی اجتماعی را در پی داشته باشد.
وی گفت: نام دو هزار ساله را نباید به اسمی تغییر  دهیم که نگاه تاریخی را تحت الشعاع قرار دهد.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به خدمات و تلاش های دولت بیان کرد:همه تلاش دولت دکتر روحانی ایجاد امیدواری و نشاط و پرهیز از یاس و نا امیدی است و مهمترین وظیفه ما اینست  که آنچه که اتفاق می افتد به بهترین روش و فصیح ترین زبان با مردم در میان بگذاریم.
وی تصریح کرد:شفافیت با مردم در این دولت مثال زدنی است و حتی بودجه سالانه دولت شفاف و صریح به اطلاع عموم مردم رسید البته سفره نقد سازنده در دولت تدبیر و امید همیشه باز است.
دکتر جلالی با بیان اینکه یکی از ویژگی دولت تدبیر و امید این است که آهسته اما پیوسته در حرکت بوده است، ادامه داد: انضباط مالی و امنیت خارجی در این دولت در حداکثر ممکن است بطوری که شورای امنیت سازمان ملل ایران را در امنیت خارجی محق دانسته است.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تاکید کرد:خدمات ارزنده ای در دولت دکتر روحانی انجام گرفته است که باید به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به بازدیدهای خود از مناطق مختلف استان اردبیل ، گفت:از سه شهرستان باقی مانده استان نیز به تفصیل بازدید می شود و حسب تاکید استاندار اردبیل ،شهرستان خلخال و بخش هشجین نیز در یک سفر یک روزه بطور کامل بازدید و مطالبات مردم  بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.
دکتر جلالی نتایج بازدید از چند شهرستان و بخش و مرکز دهستان  در طی دو روز گذشته را امیدوار کننده توصیف کرد و افزود : تصمیماتی که گرفته خواهد شد رضایت مردم را جلب می کند.
وی در پایان تاکید کرد که در بخش تقسیمات کشوری و تصمیم گیری در این حوز، سه محور عقلانیت، منطق و قانون ملاک عمل می باشد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر