کد خبر: 64544
A

نماینده مجلس: دچار بیماری بی تفاوتی شده ایم

نماینده مردم نیشابور و فیروزه اظهار داشت: چرا شرایط امروز جامعه اینگونه شده؟ چرا همه ناله و زاری می کنیم، قدیم ها اگر کسی گریه می کرد و مشکلش را می گفت همه به دنبال حل مشکل بودند اما امروز همه فقط بیننده و شنونده ایم و همه دچار یک بیماری بی تفاوتی شده ایم ومتاسفانه همه ما در نظام اقتصادی و پولی درگیر هستیم.

نماینده مجلس: دچار بیماری بی تفاوتی شده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، 29 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امام بزرگوارمان فرمودند اگر ربا در کشوری مثل کشور ما در بانک، تجارت و در بین مردمش وجود داشته باشد، نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری ما جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر مراجع تقلید بیش از ۱۵۰ بار گفتند که بانکهای ما ربوی هستند و نظام بانکداری ما باید اصلاح شود، خلق پول از پول اشتباه است، مسدودی وام‌ها، بهره مرکب، دیرکرد، سود و زیان، بنگاه‌داری بانکها همه دارای اشکال است، چرا برای وصول پول‌های موهوم حتی به مزایده متوسل می‌شوند و می‌گویند قانون است. از کمیسیون اقتصادی می خواهم زودتر قانون اصلاح نظام بانکی را ارائه کند.

اصلاح نظام بانکداری، اصلاح رونق تولید است

وی افزود: متأسفانه بانکها با کمبود منابع ناشی از اختلاس‌ها، رانت‌ها، دزدی‌ها و وام‌های میلیاردی آقازاده‌ها که اتفاقا بدون وثیقه انجام شده است، درگیر شده‌اند، حال آیا باید کارآفرینان اشتباهات آقایان را جبران کنند؟ آیا باید هستی خود را از دست بدهند تا خانواده آقازاده‌ها و فرزندانشان در خارج به عیش و نوش بپردازند؟

چنارانی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم بانکها از خلأهای قانونی سوءاستفاده می‌کنند تا املاک، زمین، ساختمان‌ها و کارخانه‌های کارآفرینان را مصادره و غصب کنند. اصلاح نظام بانکداری، اصلاح رونق تولید است. نظام غلط بانکی متأسفانه منازل مردم، محل کسب و کار مردم، کارخانه‌ها و شرکت‌ها را مصادره می‌کند.

جامعه ایرانی دچار بی‌اخلاقی و فراموشی شده است
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه جامعه ایرانی دچار بی‌اخلاقی و فراموشی شده است، جامعه‌ای که در تحریم‌ها و تورم‌ها عده‌ای غنی‌ و غنی‌تر شده‌اند و عده ای فقیر و فقیرتر، این جامعه نیست، از جامعه‌ای که عده‌ای می‌خورند و کار نمی‌کنند و روز به روز ثروتمندتر می‌شوند و عده‌ای نمی‌خورند ولی کار می‌کنند و هر روز متأسفانه فقیر و فقیرتر می‌شوند نمی‌شود دفاع کرد. نجات چنین جامعه‌ای سخت است مگر اینکه اشکالاتمان را بپذیریم و به سمت یکسان‌سازی حرکت کنیم. اتحاد و همدلی راه نجات ماست.

وابستگی به نفت و خام فروشی تمام شود

وی با اشاره بیانات رهبری در جمع کارگزاران نظام گفت: ایشان تاکید کردند راه نجات ما اتحاد است به عوامل مخرب برخورد کنیم، ظرفیت های مردمی و جوانان فاضل و آگاه واندیشمند را فعال کنیم، وابستگی به نفت و خام فروشی تمام شود همچنین اصلاح ساختار بودجه نیز ماموریتی است که به مجلس واگذار کردند و باید انجام شود.

نمایشگاه های دائمی تولیدات ملی تشکیل شود
چنارانی بخش دیگری صحبت های خود خطاب به وزیر صنایع خاطرنشان کرد: متأسفانه گرانی افسارگسیخته، مردم همه مانده‌اند، فردا قیمت‌ها چگونه می شود، این همه گفتیم خودروی ملی، به محض تحریم دیدیم همه خودروها در انبارها برای یک قطعه کوچک دپو شد و ماند. مقام معظم رهبری راهکار ارائه دادند و فرمودند فراخوان بدهید از جوانان و سرآمدان و فضلا و شایستگان دعوت کنید، جوانان آمادگی دارند قطعات را در داخل تولید کنند. نمایشگاه های دائمی تولیدات ملی تشکیل شود، و با همت می توانیم به سمت خودکفایی برویم.

وی درپایان گفت: مردم خراسان رضوی منتظر اعلام تقسیمات کشوری است و مردم را بیشتر از این چشم انتظار نگذارید./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر