کد خبر: 8702
A
کواکبیان عضو فراکسیون امید:

گزینه همه اصلاح‌طلبان روحانی است

«مصطفی کواکبیان» شامگاه دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان که به همت انجمن اسلامی دانشگاه کردستان برگزار شد در سنندج، افزود:مقابله با فساد سیستماتیک که همچون خوره به جان نظام افتاده باید مورد توجه همه جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب باشد.

گزینه همه اصلاح‌طلبان روحانی است

«مصطفی کواکبیان» شامگاه دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان که به همت انجمن اسلامی دانشگاه کردستان برگزار شد در سنندج، افزود:مقابله با فساد سیستماتیک که همچون خوره به جان نظام افتاده باید مورد توجه همه جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب باشد.

او تاکید تاکید کرد: جنبش دانشجویی نیز باید پیشگام مقابله با فساد اقتصادی باشد.
وی، توجه به معیشت مردم، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را از جمله امور مهم دیگر دانست که تلاش برای بهبود آنها نباید اصلاح طلب و اصولگرا بشناسد.
کواکبیان اظهار کرد: املاک نجومی، فیش های نجومی، صندوق فرهنگیان و اختلاس ها در دولت گذشته، هر کدام شیوه هایی است که فساد هر بار به آن نحوه ظهور کرده است.
وی با طرح این سؤال که چرا وقتی پول هایی که بابک زنجانی باید پس بدهد پس داده نشده است او اعدام شود، افزود: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برابر با ۱۱ هزار میلیارد تومان پول نفتی را که زنجانی برده، پس نیاورده است؛ این در حالی است که مجموع فیش های نجومی به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هم نمی رسد.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: منافع ملی باید در اولویت باشد و همه برای پیشرفت کشور دست به دست هم بدهند که این امر در قالب حزب، جریان سیاسی، قوم و یا مذهب نمی گنجد.
وی با تأکید بر اینکه باید برای اشتغالزایی فکر کنیم، گفت: وقتی اشتغال نباشد انواع مفاسد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه به وجود می آید.

** جریان اصلاح طلبی همزمان با اصل انقلاب آغاز شد


کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود، آغاز جریان اصلاح طلبی را همزمان با اصل انقلاب دانست و افزود: اگر نابسامانی هایی در کشور وجود دارد باید از طریق اصلاح آن، کشور را بسامان کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسانی که در مقابل اصلاحات در کشور می ایستند علاوه بر خود، پایه های انقلاب را از بین می برند.
وی، اصلاحات را دارای سه مشخصه دانست و ادامه داد: نخستین مشخصه این است که اصلاح طلبان می خواهند در چارچوب نظام، اصلاحات انجام و کجروی ها، کج اندیشی ها و انحرافات رفع شود.
کواکبیان، دومین مشخصه اصلاحات را منحصر نبودن آن در یک شخص، حزب و جریان خاص بیان کرد و افزود: اصلاحات، پروژه نیست؛ بلکه پروسه است و دوام دارد؛ بنابر این، این مشخصه دیگر اصلاحات نیز موجب می شود با آمدن و رفتن دولت ها و انتخاب اشخاص، اصلاحات بر زمین نماند.
وی تأکید کرد: مهمترین مبانی پیشروی اصلاحات این است که مردم حرف اول را در اصلاحات می زنند و جریانی از بالا به پایین نیست.

 

** پیشگیری از حمله نظامی به کشور، بزرگترین دستاورد برجام است


عضو فراکسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق ماده ۴۲ فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد اگر شورای امنیت قطعنامه ای در مورد کشوری صادر کند و آن کشور به آن قطعنامه عمل نکند، شورای امنیت می تواند از طریق نظامی وارد عمل شود.
کواکبیان افزود: برجام اگر هیچ دستاوردی نداشته باشد از اقدام نظامی علیه کشور جلوگیری کرد و این بزرگترین دستاورد برجام است.
وی اظهار کرد: پیش از برجام، همیشه به عنوان قاچاقچی به کشور نگاه می کردند اما بعد از برجام این اجماع جهانی علیه کشور برداشته و مشخص شد ما از حق هسته ای خودمان دفاع می کنیم.
این نماینده مجلس دهم یادآور شد: بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، تمام تصمیمات شورای امنیت ملی پس از تأیید رهبری قابلیت اجرا دارد؛ بنابر این برجام موضوعی نبود که به فکر دولت روحانی رسیده باشد.
کواکبیان افزود: کسانی که از ابتدا دلواپس بودند و هنوز هم دلواپس هستند، با اصل مذاکره و دولت یازدهم مخالفند و شیوه دولت قبل را می خواهند.
وی ادامه داد: در دولت پیشین، مذاکرات برای تعیین زمان بعدی مذاکرات صورت می گرفت و هشت سال کشور را این گونه اداره کردند و به کشور قطعنامه های مختلف را تحمیل کردند.

 

** برخلاف دولت های پیشین، قیمت دلار ثبات داشته است


کواکبیان گفت: اگرچه در دولت های قبلی دلار با شیب کمی رشد داشت اما در پایان هشت سال دولت احمدی نژاد دلار به چهار هزار تومان صعود کرد این در حالی است که دولت احمدی نژاد بیشترین درآمدهای نفتی کشور را هم در مقایسه با دولت های پیشین داشته است.
کواکبیان گفت: معتقد نیستم دولت کنونی تلاش جدی در حوزه اقتصادی داشته است اما حداقل ثبات اقتصادی در کشور داشته ایم.
وی افزود: می پذیرم که دولت باید تلاش بیشتری داشته باشد اما اکنون قیمت ها بر خلاف دولت پیشین لحظه ای و ساعتی بالا نمی رود.

 

** دلبستگان به نظام و کشور از هر قوم و مذهبی می توانند در مناصب قرار گیرند


این نماینده مجلس در پاسخ سؤال دیگری از دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: از نظر من مشکلی ندارد که استاندار کردستان، مدیران میانی یا حتی وزیری از میان کُردهای اهل سنت باشد.
کواکبیان اضافه کرد: کسی که دلبسته نظام و کشور است از هر قوم و مذهبی باشد می تواند در مناصب حضور داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف قدرت های بزرگ را ایجاد شکاف میان مسلمانان بیان کرد و افزود: اختلاف افکنی یک استراتژی بلند مدت برای آنها بوده است و در همین راستا گروه های تکفیری همچون طالبان، القاعده و داعش ایجاد شد.
دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: باید اختلافات جزئی و فرعی را کنار بگذاریم و بر مبانی اهداف و استراتژی مشترک برای دسترسی به آرمان ها و ایده آل ها تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: مفهوم هفته وحدت این نیست که شیعه یا سنی از مبانی اعتقادی خود دست بکشد بلکه بدین معناست که بر اشتراکات تکیه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر