کد خبر: 8993
A

واکنش معاون نخست وزیر ترکیه به انفجار دانشگاه ارجیس

معاون نخست وزیر ترکیه در اولین اظهار نظر رسمی درباره انفجار دانشگاه ارجیس در قیصریه گفت این شبیه روشهای پ.ک.ک است.

واکنش معاون نخست وزیر ترکیه به انفجار دانشگاه ارجیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «ویسی قایناک» معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد انفجار امروز (شنبه) در شهر قیصریه شبیه انفجاری است که هفته گذشته در «استانبول» رخ داد.

به گفته قایناک، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای امنیتی که در شهر قیصریه را داشتند، شبیه روشی است که عناصر وابسته به گروهک تروریستی «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان) در حملات خود علی‌الخصوص هفته گذشته در استانبول استفاده می‌کنند.

شورای عالی رادیو و تلویزیون هرگونه پوشش رسانه‌ای بیشتر از این حمله تروریستی را موقتا ممنوع کرده است.

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز سفر خود به «قونیه» را لغو کرده و برای بررسی واقعه، جلشه کابینه امنیتی تشکیل داده است. او بزودی بیانیه‌ای در این باره قرائت خواهد کرد.

صبح امروز هنگامی که یک اتوبوس حامل چندین سرباز از مقابل دانشگاه «ارجیس» در قیصریه عبور می‌کرد، هدف انفجار تروریستی قرار گرفت. با اینکه هنوز آمار رسمی اعلام نشده اما منابع خبری از کشته شدن حداقل 33 نفر و زخمی شدن 25 تن دیگر خبر می‌دهند.

ساعات پایانی شنبه (هفته گذشته) بود که دو انفجار پیاپی در نزدیکی ورزشگاه جدید باشگاه فوتبال «بشیکتاش» شهر استانبول را لرزاند. در این انفجارها که مقامات ترکیه‌ای پ.ک.ک را عامل آنها می‌دانند، حداقل 40 نفر کشته و بیش از 160 نفر زخمی شدند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر