کد خبر: 10023
A

حمایت وزیر ورزش و جوانان از المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای

سلطانی‌فر با تمجید از برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای خواستار گسترش هر چه بیشتر آن شد.

حمایت وزیر ورزش و جوانان از المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دومین جلسه شورای عالی ورزش همگانی کشور با حضور دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مسئولان بیش از ده سازمان، نهاد و وزارتخانه دیگر به ریاست دکتر مسعود سلطانی‌فر برگزار شد که طی آن وزیر ورزش و جوانان از المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، المپیادهای روستایی و عشایری و ... تمجید و خواستار گسترش هر چه بیشتر آن‌ها در راستای اهداف توسعه ورزش همگانی کشور شد.

سلطانی‌فر گفت: با دکتر حمیدی که صحبت می‌کردم این المپیادها خیلی خوب است و هر چه بتوانیم آنها را گسترش دهیم در حقیقت افراد بیشتری را وارد چرخه ورزش همگانی کرده‌ایم. اینکه در این المپیادها فقط ورزش‌های نوین انجام شود هم اینطور نباید باشد بلکه ورزش‌های غیرحرفه‌ای، آماتوری و حتی بومی و محلی می‌تواند در قالب این المپیادها برگزار شود. مثلا حتی در المپیادهای روستایی نیز کوهنوردی و ورزش های بومی آن منطقه لحاظ شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: قطعا باید تمرکز در گسترش المپیادهای ورزشی بر توسعه ورزش همگانی در میان افراد و اقشار بیشتر باشد که قطعا از میان آن قهرمان هم می‌توان پیدا کرد، استعدادیابی هم می‌توان انجام داد و ... اما در ابتدا باید به فراگیر کردن و هم افزایی بیشتر در ورزش همگانی توجه کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیتهای ورزشی کشور به تعداد فضاهای ورزشی نهادها و دستگاههای کشور اشاره کرد و تاکید کرد: به طور مثال نیروهای مسلح و بسیج حدود 15هزار، آموزش و پرورش حدود 3هزار، وزارت کار 300 و ... فضای ورزشی در اختیار دارند که در مجموع باید گفت ما نزدیک به 30هزار مکان ورزشی داریم که با این احتساب سرانه فضاهای ورزشی ما بیش از 2متر است.          

وی ادامه داد: به نظر همگرایی و هم‌افزایی و همکاری‌مان خوب نیست چراکه باید استفاده از ظرفیت‌های موجود ورزشی که عنوان شد استفاده کنیم.

من یقین دارم در بسیاری از نقاط کشور ما دارای فضای ورزشی هستیم که همه آنها را هر نهادی بنا نهاده در نهایت این مجموعه را نظام انجام داده و سرمایه‌های ملی کشور است. سر منشا همه آنها بیت‌المال مسلمین است و از آن جا ساخته شده لذا موظف و مکلف هستیم تا بهینه استفاده کنیم و فلسفه تشکیل این شورا ایجاد هماهنگی میان آنها برای توسعه ورزش و در یک کلام خدمت به مردم است.

*حمیدی: ایران پر از دانش‌آموز با استعداد ورزشی است

در این جلسه همچنین دکتر مهرزاد حمیدی نیز به سخنرانی پرداخت و اقدامات ورزشی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با سیاست «به مدرسه بازمی‌گردیم» را در راستای سند تحول بنیادین خواند و از همکاری‌های متعدد تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی صحبت کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به فراگیر بودن المپیادهای درون مدرسه‎ای، طرح حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و ... تا دور دست‌ترین روستاهای کشور اشاره کرده و با اشاره به کشف شش استعداد از یک مدرسه کوچک در روستای چرلانغوش زنجان که از دل المپیاد درون مدرسه‌ای شناسایی شده و ثبت رکورد کرده‌اند، گفت: استعدادهای ما فقط در این روستا نیستند بلکه کشور عزیزمان ایران پر از دانش‌آموزان چرلانغوشی است. این المپیاد خانواده‌ها را نیز به ورزش واداشته و شورو نشاط خاصی را در ورزش همگانی از کف حیاط مدرسه ایجاد کرده است.

*تمجید مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی از آموزش و پرورش

کوروش صبوریان نیز در این جلسه در خصوص اقدامات ورزش همگانی از طرح حیاط پویا و پنجشنبه‌های بانشاط آموزش و پرورش تمجید کرده و گفت: با طرح خوب آموزش و پرورش، طرح حیاط پویا و همچنین پنجشنبه‌های با نشاط در استان خراسان همزمان با سایر استان‌های کشور در حیاط مدارس حال انجام است و حتی پس از ساعت اتمام آموزش، حیاط مدرسه و امکانات ورزشی آن در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد که این موضوع سرانه فضاهای ورزشی را به شدت افزایش داده است.

وی افزود: این مدارس به این شکل است که دارای تابلوی سردرب هستند و خانواده‌ها می‌دانند که از چه ساعتی تا چه ساعتی می‌توانند از فضاهای ورزشی آن استفاده کنند. این اقدام با حضور معلمان ورزش، سرایداران مدرسه، مربیان اداره کل ورزش و جوانان و ... صورت گرفته که صحنه‌های بسیار زیبایی را در پویایی ورزش همگانی به دنبال داشته است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر