کد خبر: 137215
A

شهاب مرادی: انقلاب اسلامی تمرینی است برای اینکه امام زمان(عج) بیاید و ما در مقابل او سرکشی نکنیم/ مدیر جمهوری اسلامی که امر رهبرش را گوش نکند؛ خیانت کرده است

حجت الاسلام شهاب مرادی: انقلاب اسلامی تمرینی است برای اینکه امام زمان(عج) بیاید و ما در مقابل او سرکشی نکنیم. فرض کنید امام زمان(عج) تشریف می آورند و بعد ببینید شیعیان در توئیتر چه می نویسند؛ هرکس تحلیلی دارد. کوفه و مدینه هم در آن زمان همین طور است و همه حرف می زنند؛ بعد از عاشورا هم تا سال ها حرف زدند

شهاب مرادی: انقلاب اسلامی تمرینی است برای اینکه امام زمان(عج) بیاید و ما در مقابل او سرکشی نکنیم/  مدیر جمهوری اسلامی که امر رهبرش را گوش نکند؛ خیانت  کرده است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در مراسم شب تاسوعای حسینی(ع) حرم امام خمینی(س) گفت: آن روی «الله اکبر» گفتن امام «تصغیر» بود. واقعا در نگاه امام آمریکا هیچ غلطی نمی توانست بکند؛ واقعا آمریکا، صدام و شاه قدرتی نداشتند. پیروزی شگفت انگیز امام به خاطر این نگاه بود.

این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: امام نکته ای را فرمودند که این هم از سنن الهی است. فرمودند ما هستیم و در مورد ما دروغ می گویند و تحریف می کنند؛ جای تعجب ندارد که بعدا از ابعاد عظمت پیروزی امام در نگاه مردم کم شود و وظیفه منبر این است که این را توضیح بدهد. بزرگان از شاگردان امام در خاطراتشان گفته اند که ما اصلا امیدی نداشتیم که شرایط تغییر کند. یعنی نهایت امیدشان این بوده که یک ذره فشارها کم شود.

وی افزود: ناراحتی هایی که امام در سال 1323 دارند ادامه بحث کشف حجاب و تعطیلی روضه ها است؛ همیشه امام دغدغه برپایی مجالس امام حسین(ع) به شکل سنتی منبر و روضه را داشتند با کسانی که مخالف عزاداری سنتی بودند می گفتند اگر راست می گویید که دغدغه شما امنیت است، بدانید که امنیت ایران را دسته جات عزیز عاشورا تأمین می کند.

مرادی تأکید کرد: غیر از اینکه باید حکومت ظلم برچیده شود، امام با یک نگاه پر از امید به اصلاح جامعه نگاه می کنند؛ چیزی که از آثار ایشان برداشت می کنیم این است که امام هیچ وقت ناامید نشد. هدف خیلی ها از قیام آرزوهای خودشان است؛ چون موانع آرزوهای آنها بزرگ است. در نگاه مطلوب امام، بزرگ فقط خدا است. خیلی ها نوشته اند محرم ماهی است که عدالت در برابر ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرد؛ امام محرم را فقط قیام و پیروزی حق بر شمشیر می داند. امام هیچ گاه موافق خشونت نبوده و قیام لله و مهاجرت به سوی خدا عمده دغدغه امام است.

وی افزود: امام تعابیر زیبایی دارد که اگر می خواهی از خودت دور شوی، نباید دیوار شهر خودی را ببینی و اذان شهر منیّت را نباید بشنوی؛ آنقدر باید از خودت فاصله بگیری که خودت نباشی. در رفتار عباس(ع) خبری از خودش نیست. تمام کسانی که اصطلاحا امام حسین(ع) را نصیحت کرده اند، بصیرت، علم و ایمان عباس(ع) را نداشتند؛ او فقط سکوت اطاعت می کند. خود امام حسین(ع) همین ویژگی را دارد. دیگران یک جنبه این سکوت را می بینند و می گویند ادب است، جنبه دیگرش این است که اصلا خودش را نمی بیند و فقط «او» را می بیند.

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: بسیاری از کارگزاران در جمهوری اسلامی، چه در دوره امام و چه امروز، رهبری را نمی بینند و فقط خودش را می بیند. خیلی این زشت است برای مدیری که در جمهوری اسلامی مسئولیت می گیرد و امر رهبرش را گوش نکند؛ خیانت است. مدیری که برای تجدید بیعت به حرم امام می آید، چه قدر امام را می شناسی؟ نگاهت نسبت به او چیست؟ بعضی ها که به خودشان نگاه می کنند می گویند من بهتر می فهمم. از اینجا می فهمیم که طرف می گوید ای کاش امام این حرف را نمی زد یا ای کاش امام این کار را نمی کرد؛ تبعیتی ندارد.

وی ادامه داد: این حرف اصلا سیاسی نیست و اخلاقی است؛ وقتی این نمی پذیری، چرا در این نظام مسئولیت می گیری؟ بعد همان آدم را دعوت کنند راجع به «ولایت» حرف بزند به قدری اغراق می کند که تو می گویی خدا هم از پیامبرش چنین انتظاری ندارد؛ ولی در عمل بسیار اهل تفریط هستند. ای عزاداران محترم، مبادا از امام فاصله بگیریم، مبادا از شناخت امام دور بمانیم؛ ما نیاز داریم که یادآوری شود که امام که بود؟ چه طور زندگی می کرد؟ چه طور به دنیا و آخرت نگاه می کرد؟ دوست و دشمنش چه طور بودند؟

مرادی تأکید کرد: در صفین خیلی ها به امیرالمؤمنین(ع) مشورت دادند. خوارج و کسانی که شمشیر کشیدند را کاری ندارم، کسانی که اطراف بودند و حرف می زدند. ولی یک کلمه هم نشنیده اید که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پیشنهاد داده باشند. یعنی حسنین در پیشگاه امیرالمؤمنین(ع) ساکت هستند و می گویند فقط منتظر هستیم تو فرمان بدهی و ما اطاعت کنیم و امام حسین(ع) مقابل امام حسن(ع) ساکت است و نظر نمی دهد. بعد از صلح با معاویه خیلی ها نامه نوشتند که اگر تو بیایی ما قیام می کنیم؛ همان کسانی که امام حسن(ع) را غریب گذاشتند.

وی گفت: انقلاب اسلامی تمرینی است برای اینکه امام زمان(عج) بیاید و ما در مقابل او سرکشی نکنیم. فرض کنید امام زمان(عج) تشریف می آورند و بعد ببینید شیعیان در توئیتر چه می نویسند؛ هرکس تحلیلی دارد. کوفه و مدینه هم در آن زمان همین طور است و همه حرف می زنند؛ بعد از عاشورا هم تا سال ها حرف زدند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: آیا قیام لله و مهاجرت از خود به معنای جدایی از مردم است؟! جبرئیل به رسول خدا(ص) گفت اگر عبادت ما روی زمین بود، سه عبادت را انتخاب می کردیم؛ آب دادن به مردم، کمک کردن به یک آدم عیال وار و پوشاندن گناهان. آب دادن به دیگران و کمک کردن به یک آدم عیال وار برای جبرئیل اینقدر مهم است. ان شاء الله با رفع شدن مشکلات اقتصادی کشور و بهبود اوضاع، باید به صورت قانون، روش و سبک زندگی قانونی طوری باشد که عیال واران بیشترین خدمات اجتماعی را در این نظام داشته باشند نه اینکه بگویند فلان کشور بهتر است. واقعا بعضی ها در گرفتاری های سخت هستند.

وی اظهار داشت: واقعا میزان خشونت در رفتارهای ما زیاد است و با فرهنگ ما متناسب نیست. بچه تا چه سنی باید احساس کند همه جا اضافه است؟ در خیلی از خانه ها بچه را کتک می زنند. چرا باید یک خانم بگوید شوهرم دست بزن دارد؟! مگر مرد دست روی زن بلند می کند؟! مگر ما روضه نمی خوانیم زنی که با او دشمنی داری را نزن؟! این احترام به زن و خانواده است.

مرادی با اشاره به اینکه امام و حاج سید احمد آقا گردن ما حق دارند، گفت: عرفان رسول خدا(ص) عرفانی نبود که او را به انزوا ببرد، بلکه ایشان در جامعه بود؛ با همه حال و احوال می کرد و همه را می دید. بعد از نماز صبح به مردم گفتند خواب عمویم حمزه و برادرم جعفر طیار را دیدم. رسول خدا(ص) در خواب به آنها می فرمایند بهترین اعمال را چه یافته اید؟ می گویند ما سه چیز را بهترین عمل یافتیم؛ صلوات بر تو، آب دادن و حبّ علی بن ابیطالب(ع). خیلی مهم است که ما امیرالمؤمنین(ع) را دوست داشته باشیم و حبّ علی(ع) را به عنوان یک سرمایه مهم با خودمان به آن دنیا ببریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر