کد خبر: 174190
A

قیمت دلار امروز ۱۰ دی ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز در بازار آزاد روندی کاهشی دارد و همین روند بر نرخ‌های ثبت شده در مرکز طلا و ارز نیز حاکم است. در عین حال، یورو بار دیگر به کانال 55 هزار تومان بازگشته اما قیمت درهم تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

قیمت دلار امروز ۱۰ دی ۱۴۰۲

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ قیمت دلار امروز یکشنبه 10 دی، بر خلاف روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده است. نرخ ارز در روز آغاز هفته به 50 هزار و 500 تومان رسید اما بازار در روز جاری با قیمت 50 هزار و 400 تومان آغاز به کار کرد و در لحظه تنظیم این خبر دلار با نرخ 50 هزار و 450 تومان معامله می‌شود. 

نرخ دلار فردایی نیز با حدود 50 هزار و 450 تومان آغاز شد و اکنون به 50 هزار و 480 تومان رسیده است. 

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، شنبه 9 دی ، شروع معاملات فردایی بازار ارز با قیمت 50 هزار و 350 تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 50 هزار و 350 تومان و 50 هزار و 620 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت 50 هزار و 550 تومان انجام شد.

در این میان، امروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا اندکی کاهشی است. قیمت اسکناس دلار در لحظه تنظیم این گزارش به 42 هزار و 930 تومان رسیده است. روز گذشته این نرخ 42 هزار و ۹۳۲ تومان ثبت شده بود.

حواله دلار نیز امروز با قیمت 39 هزار و 28 تومان معامله می‌شود. دیروز این رقم 39 هزار و ۳۰ تومان ثبت شده بود.

قیمت دلار

قیمت ارزهای موثر

اما امروز نرخ ارز آمریکایی در بازارهای همسایه در چه شرایطی معامله می‌شود؟ قیمت دلار سلیمانیه در لحظه تنظیم این گزارش نسبت به روز گذشته در همین ساعات، روند افزایشی دارد و به 50 هزار و 430 تومان رسیده است. دیروز ارز آمریکایی در این بازار در حدود 50 هزار و 350 تومان معامله می‌شد. روند قیمتی دلار سلیمانی در روزهای اخیر به صورت مداوم صعودی بوده است. 

 قیمت دلار هرات این روزها نوساناتی را تجربه می‌کند. در حالی که روز گذشته ارز آمریکایی در بازار این شهر پس از مدتی از کانال 49 هزار تومانی به کریدور 50 تومانی صعود کرد، امروز روند کاهشی دارد و به کانال پیشین بازگشته است. به عبارتی، دیروز در همین ساعات قیمت دلار در بازار هرات در محدوده 50 هزار و 40 تومان بود و امروز در حدود 49 هزار و 980 تومان معامله می‌شود. البته نرخ دلار فردایی همچنان در کانال 50 هزار تومانی است. 

در بازار تهران قیمت یورو امروز بر خلاف روزهای گذشته روند کاهشی دارد و به 55 هزار و 750 تومان رسیده است. روز گذشته در همین ساعات یورو 56 هزار و 100 تومان قیمت داشت. 

در همین حال، قیمت درهم امارات به عنوان یکی از متغیرهای موثر بر قیمت  دلار در بازار آزاد ایران، امروز تغییری نداشته است  و همچون روز گذشته در همین ساعات با نرخ 13 هزار و 850 تومان معامله می‌شود. 

دلار ماه‌هاست با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی با هدف مهار تورم فریز شده و در روندی خنثی قرار دارد به گونه‌ای که به صورت معمول رفت و برگشتی را میان دو کانال 49 و 50 هزار تومانی تجربه می‌کند. اما با وجود این نوسانات، تحلیلگران بازارهای مالی معتقد هستند در بازه بلند‌مدت با وجود تورم، دولت حتی با افزایش فروش نفت نیز توان مهار قیمت دلار را ندارد و قیمت این اسکناس صعودی است.

منبع: تجارت نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر