کد خبر: 179254
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۵۸:

بنی صدر: آمریکا باید محمدرضا شاه را به ما تحویل دهد و به ما تعهد بدهد!

تیتر اول روزنامه کیهان روز شنبه ۲۷ بهمن سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به سخنان رئیس جمهور بنی صدر که گفته است گروه‌های حاکم و مراکز تصمیم گیری خودکامه از بین می روند. کیهان که نظرات بنی صدر درباره خودمختاری، اعتصاب نظامیان، رادیو تلویزیون و... را بارتاب داده است

بنی صدر: آمریکا باید محمدرضا شاه را به ما تحویل دهد و  به ما تعهد بدهد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه کیهان روز شنبه ۲۷ بهمن سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به سخنان رئیس جمهور بنی صدر که گفته است گروه‌های حاکم و مراکز تصمیم گیری خودکامه از بین می روند. کیهان که نظرات بنی صدر درباره خودمختاری، اعتصاب نظامیان، رادیو تلویزیون و... را بارتاب داده است و از قول وی نوشته است ما مجلس آلت دست نمی خواهیم چنین مجلسی دردی دوا نخواهد کرد و اینکه من بنام ملت زیر بار هیچ تجزیه طلبی نخواهم رفت. وی اضافه کرده است که دانشجویان راضی هستند که دولت اینجور سست شود؟

کیهان از آخرین صف بندی احزاب و گروه‌ها برای انتخابات مجلس خبر داده و در تیتری دیگر اطلاع داده دولت ۳/۵ میلیارد تومان اعتبار پاداش آخر سال را تامین کرده و عیدی کارکنان دولت هفته دیگر پرداخت می‌شود. دو خبر از خلخالی هم تیتر دیگر کیهان هستند اول فاش شدن چگونگی فرار بختیار از مدرسه رفاه و دوم صدور دستور خلخالی برای مصادره اراضی فئودالهای گنبد.

اما ارائه گزارش آخرین تحولات کشور از سوی بنی صدر به رهبر انقلاب، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که متن آن‌ به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240216_103842_278

دکتر سید ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری کشورمان ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه دیروز در بیمارستان قلب مهدی رضایی به حضور امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران‌ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پارس، در پایان این ملاقات که بمدت بیست دقیقه به طول انجامید و طولانی ترین ملاقاتی بود که پس از بستری شدن امام در بیمارستان صورت گرفت، ابوالحسن بنی صدر در مورد دیدار و مذاکراتش با امام گفت برای دادن گزارش آخرین تحولات و رویدادهای مملکتی به حضور امام رسیدم و افزود در ملاقات‌های قبلی امام را تا این حد بشاش ندیده بودم بحمدالله حال ایشان بسیار خوب و بهتر از دفعات گذشته بود‌‌.

IMG_20240216_103842_774

بنی صدر در پاسخ سوال مربوط به طرح سری آزادی گروگانها گفت؛ من در یک مصاحبه زنده با رادیو تلویزیون فرانسه در پاسخ پرسش خبرنگار پیشنهاداتی ارائه کردم مبنی بر اینکه آمریکا باید گذشته اش را محکوم کند و تعهد کند که در آینده در امور کشور ما دخالت نکند و مانع تعقیب محمدرضا خائن و رسیدگی به جنایات و خیانتهایی که او کرده است نشود. پس از انجام این تعهدات از طرف آمریکا تازه مقدمات برای انجام مذاکرات فراهم خواهد شد که در مورد گروگانها چه تصمیمی اتخاذ شود.

بنی صدر اضافه کرد این بود آن جیزی که من در این مصاحبه گفتم و الا تعقیب محمدرضا خائن و استرداد وی به ایران و رسیدگی به فسادهای او و آمریکا امریست جدا.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر