کد خبر: 148716
A

وزارت کار از برخورد با موسسات غیرمجاز کاریابی خارجی استنکاف می‌کند

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران(اصکابا) از عدم برخورد وزارت کار با موسسات غیرمجاز کاریابی خارجی انتقاد کرد و گفت: استنکاف این وزارتخانه در برخورد جدی با موسسات غیر مجاز باعث ایجاد مشکلات عدیده و جبران‌ناپذیر برای مردم شده است.

وزارت کار از برخورد با موسسات غیرمجاز کاریابی خارجی استنکاف می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسن کرباسی رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران با اعلام این مطلب، اظهار کرد: با وجود مصوبه هیات وزیران مبنی بر الزام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل این وزارتخانه در شناسایی و برخورد با موسسات غیرمجاز کاریابی خارجی، اما وزارت کار از اجرای این قانون استنکاف می‌کند. عدم اجرای این مصوبه باعث شده افراد خاطی به‌طور گسترده تحت عنوان «دفاتر کاریابی خارجی» به صورت غیرمجاز و بدون هرگونه تخصص، اقدام به فعالیت کرده و با فریب کارجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور موجبات سوء استفاده از آنها را فراهم کنند.

کرباسی افزود: متاسفانه وجود اینگونه دفاتر بدون هرگونه نظارتی به‌صورت گسترده در حال افزایش است و عدم نظارت و برخورد قانونی دستگاه‌های نظارتی با آنها در آینده‌ای نزدیک می‌تواند دستگاه قضایی را نیز با چالش تشکیل پرونده‌های متعدد مواجه کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر