کد خبر: 149234
A

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: آژانس، اطلاعات هسته‌ای ایران را به مخالفان برجام می‌دهد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه به اسپوتنیک گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به مخالفان مذاکرات احیای برجام منتقل می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: آژانس، اطلاعات هسته‌ای ایران را به مخالفان برجام می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه به اسپوتنیک گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به مخالفان مذاکرات احیای برجام منتقل می‌کند.

اسلامی در مصاحبه با سرویس فارسی «اسپوتنیک»، همچنین گفت: ما از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس درباره افشای گزارش‌های محرمانه برجام به مخالفان این مذاکرات متاسف هستیم.

اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم نیاز ایران به فن‌آوری هسته‌ای و ادعای دشمنان مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات نظامی و بمب اتم کذب است.

گفتنی است به گزارش «رویترز»، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۲۱ ژانویه طی یک بازدید «سرزده» از سایت «شهید علیمحمدی» فردو به «تخلف جدید» ایران در روند غنی‌سازی اورانیوم پی برده‌اند.

براساس این گزارش، ایران بدون اعلام قبلی به آژانس، با انجام تغییراتی در چینش دو زنجیره از سانتریفیوژهای پیشرفته IR۶ و اتصال بین آنها در سایت هسته‌ای مذکور، میزان غنی‌سازی اورانیوم را تا ۶۰ درصد بالا برده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر