کد خبر: 150534
A

دبیرکل ناتو: اوکراین در «دراز مدت» به عضویت این پیمان در خواهد آمد

رییس ائتلاف نظامی کشور‌های غربی روز سه‌شنبه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین گفت: «اوکراین در دراز مدت به عضویت ناتو درخواهد آمد.»

دبیرکل ناتو: اوکراین در «دراز مدت» به عضویت این پیمان در خواهد آمد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: رییس ائتلاف نظامی کشورهای غربی روز سه‌شنبه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین گفت: «اوکراین در دراز مدت به عضویت ناتو درخواهد آمد.»

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچنین بر این موضوع تاکید کرد که مساله فوری این است که اوکراین یک کشور مستقل از روسیه باقی بماند.

دبیرکل ناتو در جریان بازدید از هلسینکی، پایتخت فنلاند به خبرنگاران گفت: «متحدان ناتو توافق کرده‌اند که اوکراین به عضویت این گروه درآید، اما چشم‌‌انداز آن بلندمدت است.»
او ادامه داد: «اکنون مساله این است که اوکراین به عنوان یک کشور مستقل پیروز شود و ما هم باید از این کشور حمایت کنیم.»

پس از تهاجم روسیه، ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین از این ائتلاف نظامی خواسته بود که به کشورش امکان «عضویت سریع» بدهد.

ینس استولتنبرگ در کنفرانسی مطبوعاتی با سانا مارین، نخست وزیر فنلاند گفت که وقتی جنگ تمام شد، «ما باید اطمینان حاصل کنیم که تاریخ تکرار نخواهد شد». نخست‌وزیر فنلاند هم ادامه داد: «من می‌بینم که در آینده، اوکراین بخشی از اتحادیه اروپا و همچنین عضوی از ناتو خواهد بود.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر