کد خبر: 150765
A

دادگاه قانون اساسی بلژیک راه را برای تبادل اسدالله اسدی و زندانی بلژیکی باز کرد

دادگاه قانون اساسی بلژیک راه را برای بازگرداندن اسدالله اسدی به ایران باز کرد. تصمیم عالی‌ترین نهاد قضایی بلژیک سرنوشت اولیویه وندکاستیل را هم مشخص می‌کند، شهروند بلژیکی که در ایران به جرم جاسوسی زندانی شده است.

دادگاه قانون اساسی بلژیک راه را برای تبادل اسدالله اسدی و زندانی بلژیکی باز کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دادگاه قانون اساسی بلژیک راه را برای بازگرداندن اسدالله اسدی به ایران باز کرد. تصمیم عالی‌ترین نهاد قضایی بلژیک سرنوشت اولیویه وندکاستیل را هم مشخص می‌کند، شهروند بلژیکی که در ایران به جرم جاسوسی زندانی شده است.

پیش از این اعلام شده بود که دادگاه قانون اساسی بلژیک روز هشتم مارس نظرش را در مورد اعتبار معاهده تبادل زندانی میان و این کشور اعلام خواهد کرد، اما در صورت اجرایی شدن معاهده مبادله زندانیان با ایران، تهران اولیویه وندکاستیل، امدادگر بلژیکی که در ایران بازداشت است و به ۴۰ سال زندان محکوم شده، آزاد می‌کند و بلژیک نیز اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی در وین را که به ۲۰ سال زندان محکوم شده، مبادله خواهد کرد.

در آذرماه امسال دادگاه قانون اساسی بلژیک معاهده تبادل زندانی که باعث جنجال‌های فراوان شده بود را معلق کرد تا در خصوص آن نظر دهد.

تایید این معاهده توسط دادگاه قانون اساسی بلژیک، این کشور می‌تواند به اسدی اجازه دهد تا به صورت قانونی به ایران بازگردانده شود و بروکسل هم امیدوار است در ازای آن اولیویه وندکاستیل آزاد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر