کد خبر: 151036
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: تا چند روز آینده عوامل مسمومیت‌ها معرفی می‌شوند

رضازاده درباره پرونده مسمومیت‌های سریالی توضیح داد: اثرات روحی و روانی و رعب و وحشت ایجاد شده بر دانش آموزان سنگین‌تر از آثار جسمی بوده است خوشبختانه آثار سم در بدن پایین بوده و نهایتا با پنج تا شش ساعت استراحت و با استفاده از سرُم حالشان خوب شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: تا چند روز آینده عوامل مسمومیت‌ها معرفی می‌شوند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح جلسه فوق‌العاده کمیسیون درباره علل مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس کشور اظهار کرد: این جلسه با حضور نمایندگانی در وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و کشور و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تشکیل شد. دستگاه‌های مسئول درباره بررسی اتفاقات رخداده در برخی از مدارس دخترانه به ارائه توضیحاتی پرداختند.

وی توضیح داد: نتیجه این بود که تقریبا اثرات روانی به جای مانده در خانواده‌ها بیشتر از اثرات جسمی بر روی دانش آموزان بوده یعنی اثرات روحی و روانی و رعب و وحشت ایجاد شده بر دانش آموزان سنگین‌تر از آثار جسمی بوده است خوشبختانه آثار سم در بدن پایین بوده و نهایتا با پنج تا شش ساعت استراحت و با استفاده از سرُم حالشان خوب شده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های قبلی دشمن را شکست داده است، دشمن این دفعه سعی می‌کند که اقدامات دیگری انجام دهد و از اولیا و مربیان، خانواده‌ها و دانش آموزان هوشیار باشند البته که وزارتخانه‌های مربوطه موضوع را دنبال می‌کنند و خوشبختانه تعدادی از عوامل دستگیر شدند که از طریق وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رضازاده درباره این‌که آیا عامل مسمومیت دانش آموزان دشمن خارجی بوده است، تصریح کرد: این‌که می‌گوییم دشمن منظور این نیست که عامل و یا عوامل از خارج از کشور وارد شدند بلکه منظور رسانه‌های بیگانه مثل بی بی سی، اینترنشنال و صدای آمریکا که به نوعی دامن می‌زنند و قطعا پشت قضیه هستند. عوامل و رد پایی از توطئه جدید را می‌بینیم.

وی با بیان این‌که آیا نوع مسمومیت مشخص شده است، اظهار کرد: مواردی که منجر به حادثه شده، به نوعی از عوامل بسیار جزئی بوده که سمی نیست و تاثیر خیلی کمی داشته تعدادی از عوامل به صورت عمد یا غیرعمد در مدارس یا اطراف مدارس به نوعی در توزیع مواد شرکت داشتند که تعدادی از آنها در شهرهای مختلف شناسایی و دستگیر شدند قطعا تحقیقات میدانی صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تمامی دستگاه‌ها این دستور ولایتی و حکومتی به طور جدی دنبال می‌کنند دستگاه‌ها هوشیارانه مقابله کرده و بسیاری از توطئه‌ها خنثی می‌شود و ان‌شاءالله عوامل اصلی چند روز آینده مشخص شده و به مردم معرفی می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: خانواده‌ها، دانش آموزان، اولیای مدارس، مربیان و مدیران مدارس هوشیار بوده و مواظب تردد افراد متفرقه به داخل مدارس باشند و درباره ترددهای اطراف مدارس هم هوشیاری داشته چون دشمن وقتی ببیند ما هوشیار هستیم دیگر دست به توطئه جدید نمی‌زند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر