کد خبر: 151133
A

محکومیت چوپان به دلیل آموزش سگ‌های گله برای شکار حیوانات وحشی

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فیروزه گفت: فرد حیوان‌آزاری که برای تفریح اقدام به آزار، اذیت و حتی کشتن گونه‌های مختلف جانوری می‌کرد، به یک سال حبس محکوم شد.

محکومیت چوپان به دلیل آموزش سگ‌های گله برای شکار حیوانات وحشی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حمید جوانبخت،رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فیروزه گفت: فرد حیوان‌آزاری که برای تفریح اقدام به آزار، اذیت و حتی کشتن گونه‌های مختلف جانوری می‌کرد، به یک سال حبس محکوم شد.

حمید جوانبخت، اظهار داشت: این فرد متجاوز به محیط زیست و گونه‌های جانوری، در یکی از روستاهای شهرستان فیروزه به شغل چوپانی اشتغال داشت که پس از آموزش و تحریک سگ‌های گله، مبادرت به شکار حیوانات وحشی می‌کرد و از اعمال حیوان‌آزاری خود فیلم‌برداری و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کرد.

وی افزود: با پیگیری نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان فیروزه، این فرد متخلف شناسایی، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد.

جوانبخت ادامه داد: وی بر اساس بند (ج) ماده ۱۳ قانون شکار و صید به یک سال حبس محکوم شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزه، بیان کرد: طبق مصوبه شماره ۴۴۲ شورای‌عالی حفاظت محیط‌ زیست، این فرد متخلف از بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌ زیست ناشی از کشتن چهار گونه حیوان وحشی تحت حفاظت در مجموع به پرداخت مبلغ ۱۴۱ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر