کد خبر: 151314
A

برندگان اسکار ۲۰۲۳ معرفی شدند

مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۲۳ در سالن «دالبی تئاتر» انجام شد

برندگان اسکار ۲۰۲۳ معرفی شدند

مراسم معرفی برگزیدگان نود و پنجمین دوره جایزه اسکار در سالن «دالبی تئاتر» در حال برگزاری است و جیمی کیمل اجرای این دوره از مراسم را بر عهده دارد.

در مراسم اسکار ۲۰۲۳، فیلم «همه چیزهمه جا به یکباره» با نامزدی در ۱۱ شاخه بیشترین تعداد نامزدی را دریافت کرده و پس از آن دو فیلم در «جبهه غرب خبری نیست» و «بنشی‌های اینیشرین» هرکدام با ۹ نامزدی قرار دارند.

بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۳

از میان «در جبهه غرب خبری نیست»، «آواتار: راه آب»، «اشباح اینیشرین»، «الویس»، «همه چیز همه جا یک‌باره»، «فابلمن‌ها»، «تار»، «تاپ گان: ماوریک»، «مثلث غم»، «زنان حرف می‌نند» که نامزد بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۳ بودند، جایزه به همه چیز همه جا یک‌باره» تعلق گرفت.

دست خالی کیت بلانشت

بهترین بازیگر زن اسکار ۲۰۲۳میشل یئو برای «همه چیز همه جا یک‌باره» معرفی شد.

دیگر رقبای او کیت بلانشت برای «تار»، آنا د آرماس برای «بلوند»، آندریا رایزبورو برای «به لزلی»، میشل ویلیامز برای «فابلمن‌ها» بودند.

اسکار ۲۰۲۳ و فیلمی که جوایز را درو کرد

برندان فریزر و اسکارش

از میان آستین باتلر برای «الویس»، کالین فارل برای «اشباح اینیشرین»، برندان فریزر برای «نهنگ»، پل مسکال برای «افترسان»، بیل نای برای «زندگی»، جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۳ به برندان فریزر برای «نهنگ» به کارگردان آرنوفسکی رسید.

چه کسی بهترین کارگردان شد؟

از بین ۵ اسم دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه‌ چیز همه‌ جا یک‌باره»، تاد فیلد برای «تار»، مارتین مک دونا برای «اشباح اینیشرین»، روبن اوستلوند برای «مثلث غم»، استیون اسپیلبرگ برای «فابلمن‌ها» که برای بهترین کارگردانی معرفی شدند، دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه چیز همه جا یک‌باره» توانست این جایزه را به نام خود ثبت کند.

بهترین فیلمبرداری

اسکار بهترین فیلمبرداری به جیمز فریند برای فیلم « All Quiet on the Western Front» «در جبهه غرب خبری نیست» رسید.

نامزدهای این بخش «در جبهه غرب خبری نیست»، «باردو»، «الویس»، «امپراتوری نور»، «تار» بودند.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

پس از اعلام نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد که به این اساس بود؛ که هوی کوآن برای «همه‌چیز همه جا یک‌باره»، برندن گلیسون برای «اشباح اینیشرین»، برایان تایری هنری برای «گذرگاه»، جاد هیرش برای «فابلمن‌ها»، بری کیوگان برای «اشباح اینیشرین»

جایزه این بخش به که هوی کوآن برای «همه‌چیز همه جا یک‌باره» رسید.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، کاندیدها عبارتند از آنجلا باست برای «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، هونگ چاو برای «نهنگ»، کری کاندون برای «اشباح اینیشرین»، جیمی لی کرتیس برای «همه‌چیز همه‌جا یکباره»، استفانی هسو برای «همه چیز همه جا یک‌باره».

در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به جیمی لی کرتیس برای «همه‌چیز همه‌جا یکباره» رسید.

بهترین انیمیشن بلند

در بخش بهترین انیمیشن بلند «پینوکیو گی‌یرمو دل تورو»، «مارسل صدف کفش به پا»، «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو»، «جانور دریا»، «سرخ شدن» نامزدها بودند و در نهایت پینوکیو گی‌یرمو دل تورو» جایزه را با خود به خانه برد.

بهترین فیلم بین‌المللی

در این دوره نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی عبارتند از «در جبهه غرب خبری نیست» از آلمان، «آرژانتین ۱۶۸۵» از آرژانتین، «نزدیک» از بلژیک، «EO » از لهستان ، «دختر آرام» از ایرلند که در نهایت جایزه این بخش به «در جبهه غرب خبری نیست» رسید.

سهم «نهنگ» از اسکار

«در جبهه غرب خبری نیست»، «بتمن»، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، «الویس»، «نهنگ» از نامزدهای بخش بهترین چهره‌پردازی بودند که در نهایت اسکار به فیلم سینمایی نهنگ» ساخته دارن آرونوفسکی تعلق گرفت.

مستند محبوب ۲۰۲۳

جایزه بهترین مستند اسکار ۲۰۲۳ به «ناوالنی» رسید. این فیلم از میان ۵فیلم هر آنچه نفس می‌کشد»، «همه زیبایی و خونریزی»، «آتش عشق»، «خانه‌ای ساخته شده از ترکش‌ها»، «ناوالنی» انتخاب شد.

اسکار ۲۰۲۳ و فیلمی که جوایز را درو کرد

یک جایزه دیگر برای «در جبهه غرب خبری نیست»

«در جبهه غرب خبری نیست»، «آواتار: راه آب»، «بابل»، «الویس»، «فابلمن‌ها» نامزدهای بخش بهترین طراحی تولید برای اسکار بودند و در نهایت «در جبهه غرب خبری نیست» به کارگردانی ادوارد برگر به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

دیگر جوایز

همچنین جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال به «همه چیز همه جا یک‌باره»، بهترین فیلمنامه اقتباسی به «زنان حرف می‌زنند»، بهترین تدوین به «همه چیز همه جا یک‌باره»، بهترین طراحی لباس به «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، بهترین صدا به «تاپ گان: ماوریک»، بهترین مستند کوتاه به «نجواگران فیل»، بهترین انیمیشن کوتاه «پسر، موش کور، روباه و اسب»، بهترین فیلم کوتاه «وداع ایرلندی»، بهترین موسیقی متن «در جبهه غرب خبری نیست» و بهترین جلوه‌های ویژه بصری به «آواتار: راه آب رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر