کد خبر: 151611
A

نماینده ولی فقیه در قم: باید با قبح شکنی در جامعه اسلامی برخورد کرد

حسینی بوشهری امام جمعه قم گفت: اینکه افراد جرأت نکنند امر به معروف کنند خطرناک است. این به خاطر سکوتی است که حاکم شده و اجازه جولان به دیگران می دهد.

نماینده ولی فقیه در قم: باید با قبح شکنی در جامعه اسلامی برخورد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که ۲۶ اسفند در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با آنچه در سال ۱۴۰۱ رخ داد، عنوان کرد: در سال جاری شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کردند و در سایه توسعه نیز اشتغال ایجاد شد اما با حد مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه گاهی بر سر تولید موانعی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: بجای اینکه یقه دشمن خارجی را بگیریم باید با کسانی که در داخل برای تولید مانع تراشی می‌کنند برخورد کنیم. از تولید می‎گوییم؛ اما آنقدر پیچ و خم می‌گذاریم که تولید کننده می‌گوید عطایش را به لقایش بخشیدم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ شاهد جنگ ترکیبی بودیم و دشمن تا دندان مسلح آمد؛ اما به فضل خدا، بصیرت مردم و هدایت رهبری، کانونی که دشمن طراحی کرده بود رو به افول رفت اما هنوز هم باید در صحنه بمانیم؛ زیرا دشمن از این مرحله برای مرحله دیگر طراحی می‌کند.

وی ادامه داد: شما مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن حماسه آفریدید و دشمن احساس کرد این ملت قابل پیش‌بینی نیست. این حضور برای دشمن رعب آور است و این جای تردید ندارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه یادآور اضافه کرد: تحرکات خوبی در سیاست خارجی اتفاق افتاد و ارتباط با کشورهای همسایه مانند عربستان و امارت رخ داد.

وی خطاب به اصول گرا و اصلاح طلب گفت: آنچه مربوط به شرایط کشور، امنیت و حل مشکلات مردم است قابل شوخی نیست. به رخ هم نکشیم و دعوای داخلی راه نیندازیم.

وی یادآور شد: اگر خوب است، دیر یا زود اش مهم نیست، اگر می‌تواند مشکلی از کشور حل کند کنار هم باشید تا این مسئله شکل بگیرد. بنای ما این است که با همه کشورها از در آشتی وارد شویم و تنها استثنای ما رژیم اشغالی است و آمریکا هم اگر روزی آدم شد و به خواسته‌های ملت تن داد آن‌جا هم بحثی نداریم.

امام جمعه قم با اشاره به آغاز سال نو گفت: نوروز بشارت بهار می‌دهد و امیدوارم روزی نوروز بشارت بهار ظهور مهدی (عج) بدهد. زمانی که اسلام وارد ایران شد فرهنگ اسلامی را با سنت های ملی درهم آمیختند و نتیجه این شد که در هنگام سال نو زمزمه «یا مقلب القلوب والابصار» در همه جا شنیده می‌شود.

وی با اشاره به حلول ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه خدا، ماه طهارت، ماه قیام برای خدا، نزول قرآن، تلاوت قرآن، مهمانی خدا، ماه فرصت‌ها و ماه رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان شیطان به زنجیر کشیده می‌شود، افزود: امیدوارم همزمانی بهار طبیعت و ماه رمضان باعث تکامل روحی، معنوی و جسمی ما باشد و در پایان ماه رمضان جشن پیروزی بر شیطان و نفس اماره بگیریم.

خطیب جمعه قم بیان کرد: آماری که هر ساله برای تصادفات نوروزی بیان می شود ناراحت کننده است، از هلال احمر، وزارت راه و پلیس می‌خواهیم که با تمام وجود از جان عزیزان مان محافظت کند. یک نفر هم جان ببازد روح ما آزرده می‌شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نماینده ولی فقیه در قم گفت: والله والله والله حرمت ماه رمضان را حفظ کنید، روزه خواری در جامعه اسلامی نباید بدون دلیل صورت بگیرد و آن‌هایی هم که دلیلی دارند قبح شکنی نکنند. رستوران ها و مراکزی که غذا توزیع می‌کنند مراقب باشند قبح شکنی نکنند. باید با قبح شکنی در جامعه اسلامی برخورد کرد. مسافران در هرجایی هستند حریم ماه رمضان را حفظ کنند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه اول نیز عنوان کرد: ایمان و عمل صالح، پایبندی به احکام و حدود الهی، وفا به عهد و پیمان، امانت داری، صداقت و راستگویی و پشیمانی از رفتارهای زشت و بازگشت به سوی خدا از عوامل سعادت است.

وی با بیان اینکه دو توبه داریم که توبه عبد به معنای بازگشت به سوی خداوند است و توبه خداوند به معنای پذیرش توبه انسان از سوی خداوند است، ادامه داد: همان طور که مساجد را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کنند ما نیز باید قلب مان را پاک و آماده کنیم.

وی امربه معروف و نهی از منکر را از دیگر عوامل سعادت دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی فراموش شده است. باید برای دعوت به نیکی و بازداشتن از بدی‌ها چاره اندیشی کرد. در جامعه اسلامی نباید بی تفاوتی وجود داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اینکه افراد جرأت نکنند امر به معروف کنند خطرناک است. این به خاطر سکوتی است که حاکم شده و اجازه جولان به دیگران می دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر