کد خبر: 154509
A
۲۴ سال پیش چنین روزی

روایت هاشمی رفسنجانی از سواستفاده و فشارهای منصور ارضی بر خانواده صیادشیرازی

هاشمی رفسنجانی۲۴ سال پیش چنین روزی در خاطرات خود از صحبت با کروبی درباره وضعیت جناح راست پس از آیت الله خمینی، سواستفاده و فشارهای منصور ارضی بر خانواده صیادشیرازی و نگرانی بابت احتمال ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر قوه قضاییه، پرداخته است.

روایت هاشمی رفسنجانی از سواستفاده و فشارهای منصور ارضی بر خانواده صیادشیرازی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی۲۴ سال پیش چنین روزی در خاطرات خود از صحبت با کروبی درباره وضعیت جناح راست پس از امام، سواستفاده و فشارهای منصور ارضی بر خانواده صیادشیرازی و نگرانی بابت احتمال ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر قوه قضاییه، پرداخته است.

بنابرگزارش دیده‌بان ایران؛ مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطره خود از روز ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ نوشته است: ...پیش از ظهر آقای مهدی کروبی دبیر مجمع روحانیون مبارز آمد دو ساعتی صحبت کردیم وضع اختلافات جناحی در کشور را خطرناک می داند و از من می خواهد برای حل مشکل و ایجاد تفاهم اقدام کنیم. گفت جناح راست باید از گرفتن و محکوم کردن امثال اینها خودداری کند کرباسچی و کدیور و... را آزاد و از اقدامات حذفی در انتخابات پرهیز کند و رهبر در حد اقدامات امام در کشور دخالت نماید. معتقد است که جناح راست فعلا رای کمی در توده مردم دارد. 

مقداری زیادی از گذشته ها و دوران مبارزه و اوضاع زمان امام و پس از آن گفت مخصوصا زمان بنی صدر و فشاری که روی شهید بهشتی و من بود مطرح کرد و گفت؛ امروز وضع مردم با آن روز فرق دارد. 

از بازی هایی که جناح راست در مراسم شهادت صیاد شیرازی درآوردند انتقاد کرد و گفت، زندگی را بر مردم و همسایه صیاد تنگ کرده بودند و افرادی مثل منصور ارضی سوءاستفاده کردند. 

از اظهارات استیضاح کنندگان مهاجرانی انتقاد داشت به خصوص به حرفهای بی اساس آقای سیدرضا تقوی نماینده تهران در مورد روزنامه زن که فائزه هم آنرا تکذیب کرد. 

آقای کروبی ضمن اظهاراتش گفت که در مجلس چهارم من باعث شکست آنها در انتخابات شدم. به ایشان گفتم شعارها و تندی هایی که جناح چپ در آن‌ زمان در مقابل برنامه های سازندگی کشور داشت آنها را منزوی کرد همانگونه که امروز جناح راست به خاطر همانگونه شعارها و مواضع منزوی شده است. 

از احتمال ریاست قوه قضائیه برای آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی اظهار نگرانی کرد و گفت؛ علی آقای حجتی کرمانی می گوید خودش شنیده که قبل از انقلاب به امام بد می گفته...

منبع: سایت دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر