کد خبر: 103729
A

انتقاد کیهان از نامه اعضای شورای شهر تهران به رئیسی درباره جمعیت امام علی(ع)/ اینها جمعیت شارمین هستند که با استفاده از نام علی(ع) مال اندوزی می کردند!

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری مدعی شد: گردانندگان جمعیت موسوم به امام علی(ع) که دارای التقاط فکری و عقیدتی هستند تحت نام مظلوم امام علی(ع) به کسب مال پرداخته‌اند تا آنجا که به عنوان نمونه در زلزله کرمانشاه از حدود 3 میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده توسط این تشکیلات، کمتر از یک سوم آن به دست زلزله‌زدگان کرمانشاهی رسید و بقیه تبدیل به اموال غیرمنقول جمعیت شارمین شد و البته همچنان از سرنوشت بخش قابل توجهی از این کمک‌های نقدی خبری نیست.

انتقاد کیهان از نامه اعضای شورای شهر تهران به رئیسی درباره جمعیت امام علی(ع)/ اینها جمعیت شارمین هستند که با استفاده از نام علی(ع) مال اندوزی می کردند!

به گزارش دیده بان ایران؛  روزنامه کیهان طبق عادت که سلسله اتهاماتی را تحت عنوان خبر و یا گزارش منتشر می کند در تازه ترین آن گزارشی را درباره انحلال جمعیت امام علی (ع) منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

روز گذشته در اقدامی قابل تأمل 17 نفر از اعضای شورای شهر تهران طی نامه‌ای به حمایت از جمعیت موسوم به امام علی(ع) پرداختند. اعضای شورای شهر تهران با این نامه که در روز شهادت امام موسی‌کاظم(ع) منتشر شد به حمایت از تشکیلات فردی پرداختند که شنیع‌ترین جسارت‌ها و هتک‌حرمت‌ها را به آن امام معصوم روا داشته بود تا نشان دهند بعد از 1400 سال همچنان امامان شیعه در غربت به سر می‌برند. این افراد بار دیگر نشان دادند هیچ تسلطی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ندارند و جریان خاصی با سوءاستفاده از بی‌خبری این اعضا به تأمین منافع خود می‌پردازد. آنها پیش از این نیز دانش اندک خود در مسائل تاریخی را به معرض نمایش شهروندان تهرانی گذاشته بودند تا جایی که با حضور بر مقبره یکی از عناصر فرقه ضاله بابیه و قرائت فاتحه برای او، از این چهره مخرب در جریان نهضت مشروطه تقدیر کردند.

لازم به ذکر است گردانندگان جمعیت موسوم به امام علی(ع) که دارای التقاط فکری و عقیدتی هستند تحت نام مظلوم امام علی(ع) به کسب مال پرداخته‌اند تا آنجا که به عنوان نمونه در زلزله کرمانشاه از حدود 3 میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده توسط این تشکیلات، کمتر از یک سوم آن به دست زلزله‌زدگان کرمانشاهی رسید و بقیه تبدیل به اموال غیرمنقول جمعیت شارمین شد و البته همچنان از سرنوشت بخش قابل توجهی از این کمک‌های نقدی خبری نیست. این روند طی سال‌های گذشته نیز همواره ادامه داشته و گردانندگان جمعیت کمک‌های مردمی را در مسیری غیر از فراخوان‌های اعلام شده هزینه کرده‌اند؛ به نحوی که تاکنون قطعات متعددی زمین برای تشکیلات شارمین در تهران و شهرستان‌ها خریداری شده است. پس از برخورد نهادهای نظارتی با گردانندگان جمعیت شارمین و مشخص شدن اقدامات خلاف قانون آنها، وزارت کشور ضمن تذکر موارد غیرقانونی از این تشکیلات خواست حلقه بسته گردانندگان جمعیت را گشوده و سایر اعضای جمعیت را در مدیریت این تشکیلات سهیم کنند اما این افراد همچنان به حفظ ساختار انحصاری خود اصرار ورزیدند که در نتیجه منجر به شکایت وزارت کشور به قوه قضائیه و صدور حکم انحلال جمعیت شارمین شد. متأسفانه پس از این حکم برخی مسئولین حتی در سطوح عالی دولتی بدون اطلاع از ماهیت این تشکیلات به حمایت از آنها پرداختند. به اعتقاد برخی کارشناسان این تشکیلات مدت‌هاست از قالب یک جمعیت خیریه خارج شده و ساختاری شبه‌فرقه پیدا کرده است تا جایی که ملاک ترقی و پیشرفت اعضا در سلسله مراتب جمعیت شارمین، تعریف و تمجید از شخص شارمین میمندی‌نژاد بوده و با کوچکترین انتقاد از او و نحوه ساماندهی فعالیت‌ها؛ فرد منتقد از جمعیت طرد شده و چنانچه انتقادات خود را علنی و رسانه‌ای کند تحت فشار قرار می‌گیرد. بر همین اساس کمک‌های مردمی که تاکنون در اختیار آنها قرار گرفته عمدتا صرف بسط سیطره و نفوذ شارمین میمندی‌نژاد و مریدپروری برای او شده است. به عنوان نمونه از برخی مجرمانی که با کمک جمعیت شارمین اجرای حکم قصاص آنها لغو شده، چند برابر مبلغ دیه سفته گرفته می‌شود و با این ترفند او را مجبور به حضور در جلسات شارمین میمندی‌نژاد می‌کنند. شواهد متعددی نشان می‌دهد تشکیلات شارمین که به اسم رفع معضلات اجتماعی راه‌اندازی شده، اکنون خود تبدیل به یک آسیب و معضل اجتماعی شده و انحلال آن در جهت حفاظت از جامعه و تأمین منافع عامه خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر