کد خبر: 106144
A

۷ هزار و ۸۶۳ فرزند حاصل ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم زندگی می کنند

معاون استانداری قم گفت: 7 هزار و 863 فرزند حاصل ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم زندگی می کنند

 ۷ هزار و ۸۶۳ فرزند حاصل ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم زندگی می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ بیژن سلیمان پور ظهر امروز در تشریح عملکرد این معاونت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تحقق اهداف و انجام وظایف، کمیته‌های تخصصی، کارگروه‌ها، جلسات، بازدیدها و ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی شکل گرفت.

معاون استانداری قم با اشاره به اقدامات شکل‌گرفته بیان کرد: در حوزه سیاسی با در پیش گرفتن سیاست اعتدال و توجه عمیق به باورهای دینی و ویژگی‌ها و مختصات مذهبی قم و فرامین رهبری و نگاه ویژه ایشان به استان قم و دغدغه‌های علما و مراجع عظام تلاش کردیم، عرصه سیاسی استان را با ارامش و لطافت در مسیر تحقق اهداف نظام پیش ببریم.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌ها در سال 1399 تعداد 53 شعبه و دفتر فرعی احزاب سیاسی در قم مجوز اخذ کرده و شناسنامه‌دار شدند و نشست‌های متعدد و مستمری با دبیران و اعضای شورای مرکزی احزاب سیاسی و همچنین دبیرخانه احزاب شکل گرفت که بخشی عمده مطالب نشست‌ها در راستای مدیریت صحیح و اصولی استان و عبور از بحران‌ها و مشکلات و هم‌افزایی برای پیشرفت و توسعه استان قم بود.

سلیمان پور بابیان برخی از ظرفیت‌های علمی در قم تصریح کرد: در قم 70 هزار دانشجو در 31 مرکز دانشگاهی و مؤسسات آموزشی داریم که پیگیری امور و مسائل و مشکلات و پاسخ گوئی به مطالبات در حوزه سیاسی و امنیتی است و شرایط مطلوب در حوزه آموزش عالی ازجمله حاصل این تلاش‌هاست.

معاون استانداری قم بابیان اینکه قم جز استان‌هایی است که در حوزه تولید و صنعت و مشکلات کارگری کمترین مشکلات را داشت گفت:در سایه تلاش و برنامه‌ریزی اصولی و پیشگیری از مشکلات، دستاوردهای خوبی به دست آمد.

وی افزود: در هر یک از حوزه‌های اجتماعی و سیاسی و اتباع خارجی و پدافند غیرعامل و امنیتی، طرح و پروژه و سند جامع با تحقیق و پژوهش و مطالعه و با حضور نخبگان و کارشناسان و متخصصیان و اساتید حوزه و دانشگاه به تدوین رساندیم.

سلیمان پور با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی نیز سند مدیریت راهبردی اقوام را تدوین کردیم بیان کرد: استان قم ازجمله استان‌هایی است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری و مذهبی در چند دهه اخیر از طریق مهاجرت بخشی از جمعیت سایر استان‌ها را در خود جای‌داده و موجب تکثر و تنوع قومی در قم شده است.

 2300 واحد تولیدی و 160 هزار فرصت شغلی و 85 تشکل و کانون کارگری در قم فعال است 

وی خاطرنشان کرد:در قم 2300 واحد تولیدی بزرگ و 160 هزار فرصت شغلی در حوزه‌های تولیدی و کارگری و 85 تشکل و کانون کارگری فعال است و کمسیون کارگری با عطف جدی به سال 99 به‌عنوان جهش تولید همه تلاش خود را به کار گرفت تا با عبور از موانع و حمایت از کارآفرینان و کارگران به رسالت خود عمل کند.

وی ادامه داد: از نگاه فرصتی می‌توان بهترین بهره را از این شرایط گرفت؛ هدف از تدوین سند مدیریت راهبردی اقوام در قم نیز رفع تعارضات و جلوگیری از تشتت و پراکندگی و حرکت در مسیر جامعه یکپارچه و منسجم است که با اجرای این سند به آثار و برکات پیش‌بینی‌شده دست می‌یابیم.

معاون استانداری قم عنوان کرد: رصد و پایش سایت‌ها و کانال‌های خبری مختلف در فضای مجازی و رسانه‌های شنیداری و نوشتاری و تدوین بولتن‌های مختلف خبری همراه با تحلیل‌های سیاسی از وضعیت استان با پیش‌بینی وضعیت آینده و تجربه موانع و مشکلات قبلی در قم به نحو مطلوبی به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: در این زمینه آثار مکتوب فراوانی به‌دست‌آمده که در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی و مدیریت سیاسی دارای اهمیت است،همچنین با توجه به اینکه جز الزامات نهاد یا سازمان پویا، خودارزیابی است در جهت پردازش کارکردهای سازمان استانداری در راس و واحدهای مرتبط سامانه پایش مدیریت استان را در دستور کار قراردادیم.

سلیمان پور تصریح کرد: در این راستا به‌طور مرتب واحدهای سیاسی و سایر فعالیت‌ها در ارتباط با حوزه سیاسی ارزیابی می‌شود و با احصای نقاط ضعف و قوت تلاش شد در جهت ارتقای مدیریت سیاسی در استان حرکت کنیم.

وی با اشاره به تمهیدات و مقدمات ویژه انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: اقدامات از نیمه دوم سال 99 آغاز شد و ستاد انتخابات استان و شهرستان در سه‌ماهه آخر سال قبل شکل گرفت و با تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل آن کلیه برنامه انتخابات بر اساس زمان‌بندی پیش رفت و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مطلوب و در تزار نظام با حضور آحاد مردم در قم وجود دارد.

معاون استانداری قم با اشاره به اینکه در حوزه تقسیمات سیاسی، رویداد مبارکی در سال 99 اتفاق افتاد گفت:قم به‌رغم همه ظرفیت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف در بدون تأسیس به‌صورت تک شهرستانی به تصویب رسید و که موانع و کاستی‌هایی را برای مدیریت استان همراه داشت و عامل بازدارنده درزمینهٔ پیشرفت استان بود.

وی دراین‌باره توضیح داد: با آغاز مطالعات و پژوهش‌ها در بازنگری ساختار و تشکیلات استان قم دو واحد سیاسی مستقل یعنی دو شهرستان جعفرآباد و کهک را تدوین کردیم و مراحل و تشریفات قانونی را در وزارت کشور و کمیسیون‌های تخصصی دولت پشت سر گذاشتیم که در دستور کار دولت است.

سلیمان پور ادامه داد:امید است این مصوبه قبل از 1400 و در طول دوره دولت دوازدهم به تصویب برسد، همچنین شهرستان سوم با الحاق بخش‌های خلجستان و سلفچگان باید تأسیس شود که طرح تصویب‌شده و مراحل پایانی را سپری می‌کند طرح را به‌زودی به دولت ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات در مدیریت شهری بیان کرد: ایجاد چند پارکینگ ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی قم و کاهش آمار سرقت این وسیله نقلیه و مدیریت مطلوب حمل‌ونقل درون‌شهری و نصب 210 دوربین پایش تصویری در سطح قم بخشی از خدمات است.

معاون استانداری قم در مورد برخی از اقدامات عنوان کرد: الزام قانونی سازندگان واحدهای مسکونی و مجتمع‌ها به نصب دستگاه‌های مانیتورینگ و استقرار نظام برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی از دیگر فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد:در سال گذشته سند بالادستی تحول راهبردی اجتماعی و فرهنگی قم برای رفع دغدغه‌های فرهنگی استان در سال گذشته تدوین‌شده که دراین‌باره 240 میلیارد تومان در جهت تحقق سند تحول راهبردی اجتماعی و فرهنگی قم پیش‌بینی‌شده که40 میلیارد تومان تاکنون جذب‌شده و 160 میلیارد تومان باقی‌مانده در سالهای آینده جذب می‌شود.

سلیمان پور تصریح کرد: اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی، ارتقای سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی، رعایت حقوق بیماران در مطب‌های پزشکی و مراکز درمانی و اصلاح فرایند نوبت‌دهی برای کاهش حضور بیمار در مطب و ارتقای کیفیت مواد غذایی با نصب دوربین‌های مداربسته در کلیه رستورانها و مطبخ‌ها و کارخانه‌ها مواد غذایی برای رصد وضعیت از دیگر اقدامات بوده است.

وی با اشاره به عناوین برخی اقدامات در سال قبل خاطرنشان کرد: کنترل و کاهش آسیب مناطق حاشیه‌نشین از برنامه‌های مهم در مسیر کاهش آسیب‌ها در دو سال گذشته است، دراین‌باره دو دفتر تسهیل گری در منطقه شهر قائم و امین‌آباد تشکیل‌شده و تلاش می‌شود این دفاتر در 10 محله دیگر حاشیه‌ای هم راه‌اندازی شود.

معاون استانداری قم بیان کرد: بهبود وضعیت محلات حاشیه‌ای، یکی از سیاست‌های شورای اجتماعی کشور به تصویب رسیده و به ستاد بازآفرینی شهری کشور نیز تأکید شد تا کلیه خدمات اجتماعی خود را به محلات حاشیه‌ای سوق دهند.

وی اظهار داشت: مشارکت برای احداث 5 بوستان ویژه زنان با همراهی شهرداری ، مشارکت در ساخت بیمارستان بیماران خاص، افزایش تعداد اورژانس‌های اجتماعی به 5 واحد و ساماندهی مؤسسات خیریه و جهت‌دهی به کمک‌های مؤمنانه نیز از اقدامات مهم حوزه اجتماعی استانداری قم است.

 گروه‌های مردمی قم سال گذشته 120 میلیارد تومان کمک‌های مؤمنانه اهداء کرده‌اند 

سلیمان پور با اشاره به برخی اقدامات در شیوع کرونا افزود: گروه‌های مردمی قم در سال گذشته 120 میلیارد تومان کمک‌های مؤمنانه اهداء کرده‌اند.

وی گفت: متأسفانه شناسایی ویروس در قم موجب پروژه قم هراسی توسط برخی معاندین و افراد ناآگاه در کشور شد، درحالی‌که بهترین اقدامات در مدیریت ویروس انجام شد و تمام اتباع خارجی به کشورهای خود بازگردانده شدند و تعدادی از اتباع که علائم مشکوک به کرونا داشتند از باب رافت اسلامی، تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون استاندار قم افزود: درسال گذشته 5 هزار تبعه غیرمجاز عمدتاً افغانستانی و پاکستانی پس از شناسایی به کشورهای خود بازگردانده شدند، درمجموع نیز در استان قم 56 هزار و 332 تبعه مجاز و 34 هزار و 234 تبعه غیرمجاز شناسایی‌شده است.

وی بیان کرد: اتباع و مهاجرین خارجی که 250 هزار دلار سرمایه وارد این استان کند و در فعالیت اقتصادی سهیم شود مجوز اقامت 3 تا 5 سال دریافت می‌کنند، در این راستا برای 26 سرمایه‌گذار خارجی مجوز سکونت صادرشده است.

سلیمان پور اظهار داشت: در حال حاضر نیز در آموزش‌وپرورش استان قم 34 هزار تبعه از کشورهای مختلف به همراه 2 هزار و 500 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل هستند و 40 هزار تبعه و کودک با اجازه و موافقت رهبری از کمک‌های آموزشی برخوردارند.

  7 هزار و 863 فرزند حاصل ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم زندگی می کنند 

وی با اشاره به  شناسایی 7 هزار و 863 فرزند حاصل ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی در قم یادآور شد: دراین‌باره یک هزار و 200 پرونده تشکیل و 100 شناسنامه ایرانی برای متقاضیان صادرشده است.

معاون استاندار قم در مورد اقدامات در مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در  سال گذشته، 7 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قم کشف‌شده و 6 هزار و 214 نفر در این رابطه دستگیر شدند که با توجه به‌قرار گرفتن قم درراه‌های مواصلاتی 17 استان، آمار کشفیات و دستگیری بالاست.

وی افزود: سال قبل مرکز درمان اعتبار بدون درمان با اعتبارات سازمان زندان‌ها بنا نهادیم که در کاهش عوارض پدیده اعتیاد مؤثر است، ضمن اینکه برای اشتغال بهبودیافتگان نیز تلاش‌هایی صورت گرفت.

منبع: قم نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر