کد خبر: 181263
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

تخلف تازه؛ دستکاری مصوبه شورای شهر/ "شهرزاد" چطور جایگزین "تهران من" شد؟/داماد زاکانی پشت پرده "شهرزاد"است؟+سند

شورای شهر تهران قبل از ارسال اصلاح مصوبه «طرح ترافیک» آن را دستکاری کرد. پی از تصویب طرح ترافیک سال ۱۴۰۳ فرمانداری این مصوبه را به شورا بازگرداند تا مبلغ آن را اصلاح کنند اما مصوبه‌ای که به فرمانداری ارسال شد دستکاری شده بود. در مصوبه شورای شهر اعلام شده بود که ثبت نام از طریق «تهران من» صورت گیرد. اما در ارسال مصوبه دوم که قرار بود فقط مبلغ آن تغییر پیدا کند روش ثبت‌نام هم تغییر کرده و به جای تهران من «سامانه‌های اعلام شده توسط شهرداری» اعلام شد.

تخلف تازه؛ دستکاری مصوبه شورای شهر/ "شهرزاد" چطور جایگزین "تهران من" شد؟/داماد زاکانی پشت پرده "شهرزاد"است؟+سند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شورای شهر تهران قبل از ارسال اصلاح مصوبه «طرح ترافیک» آن را دستکاری کرد.

هنوز تب‌و تاب دست بردن برخی در مصوبه «حجاب و عفاف» در مجلس فروکش نکرده که شورای شهر پایتخت نیز این تخلف را انجام داده و پا جای پای مجلس گذاشته است.

پی از تصویب طرح ترافیک سال ۱۴۰۳ فرمانداری این مصوبه را به شورا بازگرداند تا مبلغ آن را اصلاح کنند اما مصوبه‌ای که به فرمانداری ارسال شد دستکاری شده بود. در مصوبه شورای شهر اعلام شده بود که ثبت نام از طریق «تهران من» صورت گیرد. اما در ارسال مصوبه دوم که قرار بود فقط مبلغ آن تغییر پیدا کند روش ثبت‌نام هم تغییر کرده و به جای تهران من «سامانه‌های اعلام شده توسط شهرداری» اعلام شد. چرا که شهرداری راسا تصمیم گرفته که. ثبت نام از طریق اپلیکیشن «شهرزاد» انجام شود.

سید جعفر تشکری هاشمی در پاسخ به سوال دیده‌بان ایران درباره این تخلف گفت: «هر تغییری در مصوبات باید به تصویب صحن شورای شهر تهران برسد. در غیراینصورت قانونی نیست. اگر بعد از مصوبه تغییری ایجاد شده خلاف است و حتما این موضوع را از رییس شورای شهر تهران پیگیری می کنیم.»

او افزود: «در مصوبه اول اعلام شده بود که ثبت نام از طریق تهران من انجام شود  اگر قرار است از طریق دیگری انجام شود باید یه تصویب شورای شهر برسد و شهرداری باید آن را اصلاح کند.»

InShot_20240305_140948405

InShot_20240305_141105326

 ظاهرا برخی در شورای مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران را عامل این تخلف معرفی کرده اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اینکه چرا سامانه "شهرزاد" باید جایگزین "تهران من" شود یا چرا زیرساخت این سامانه جدید هنوز تکمیل نشده و پشت پرده قرارداد سامانه "شهرزاد" سوالاتی است که مدیریت شهری و سازمان فاوا باید به آن پاسخ دهند. 

پیشتر برخی اعضای شورای شهر بارها به نقش آفرینی داماد شهردار تهران در سازمان فاوای شهرداری تهران در جلسه علنی شورا تذکر داده بودند.

حال فارغ از تخلف رخ داده در موضوع تغییر در مصوبه شورای شهر تهران بدون اطلاع اعضا که شنیده‌ها حاکی از آن است پشت پرده این تخلف اقدام خودسرانه شهرداری با مهر تایید مهدی چمران رییس شورای شهر تهران است، بر اساس اطلاع سخنگوی شهرداری تهران قرار بر این بود ثبت نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاران از امروز در سامانه شهرزاد انجام شود که بررسی ها نشان می‌دهد زیر ساخت این اقدام به دلیل ناهماهنگی بین دستگاهی  از جمله فاوا ‌و معاونت حمل و نقل  در سامانه شهرزاد هنوز فراهم نیست و امکان ثبت نام برای خبرنگاران وجود ندارد.

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز به عنوان متولی تخصیص سهمیه طرح ترافیک به خبرنگارن نیز درباره تخلف رخ داده و عدم امکان ثبت نام خبرنگاران در سامانه شهرزاد هنوز اطلاع رسانی نکرده است.

 

منبع: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر