کد خبر: 55264
A

انتقاد عضو شورای شهر تهران از هرس درختانی که هنوز به خواب نرفته اند/ شهرداری: هر دختی را که هرس نمی کنیم

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: هرس درختان در زمان کنونی به خاطر فرارسیدن فصل سرما است.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از هرس درختانی که هنوز به خواب نرفته اند/ شهرداری: هر دختی را که هرس نمی کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ مجید فراهانی در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، گفت‌: درختان سرمایه‌های زیستی شهر تهران و تنها امید همه ما برای استنشاق اندکی هوای پاک هستند.

وی با تاکید بر هرس درختان در روزهای اخیر در سطح شهر تهران، خاطر نشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شهروندان تهرانی در عبور از معابر و بوستانهای سطح شهر شاهد هرس و قطع شاخه درختان بودند که هنوز به خواب نرفته اند و هرس سنگین شاخه های سبز از درختان هراس و دلهره را در دل شهروندان انداخته است که بخشی از این دغدغه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز منعکس شد.

فراهانی ادامه‌ داد: هرس درختان در زمستان صورت می‌گیرد که متاسفانه پیش فعالی و پیش دستی شهرداری تهران در هرس سال جاری آسیب‌های جدی به سرمایه زیستی شهرمان وارد خواهد کرد  این امر به هیچ توجیه و استدلال ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما همان طور که برابر قطع درختان برای ساخت برج ها مسئول هستیم و موضع گیری می‌کنیم در برابر رفتارهای غیر مسئولانه و دارای اثر منفی در مورد درختان توسط شهرداری نیز مسئول هستیم و باید به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران به استناد بند 23 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراها و انتخابات شهرداران به شهرداری تهران در توجه به مسائل درختان و فضای سبز و اجرای صحیح به موقع و درست هرس درختان تذکر می‌دهم. 

پاسخ شهرداری

علی‌محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات مجید فراهانی عضو شورای شهر مبنی بر هرس بی‌موقع درختان سطح شهر گفت: فصل هرس درختان از ماه آذر شروع می‌شود اما در این شرایط هم ما هر نوع درختی را هرس نمی‌کنیم، زیرا هنوز در برخی از درختان شیره نباتی وجود دارد و مانع هرس است.

وی با بیان اینکه ما توت نرکه در زمستان هرس نمی‌کنیم، اظهار کرد: هرساله هرس درختان را از ماه آذر در دستور کار قرار می‌دهیم و آنچه هم که امسال در ماه آذر به منظور هرس درختان آغاز شد هیچ ارتباطی به بارش برف سال گذشته ندارد و علت آن به خاطر فرارسیدن فصل هرس و سرما بوده است.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود:‌ از نظر علمی توت نرک در فصول دیگر هرس پذیر است و ما فقط هرس سبک می‌کنیم و در فصل خزان که شیره نباتی دیگر کار نمی‌کند هر درختی را می‌توانیم هرس کنیم اما باید به این نکته هم توجه کرد که ما همه درختان را هرس نکرده‌ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر