کد خبر: 98225
A

مینو محرز حرفش را پَس گرفت/ به خرید واکسن خارجی نیاز داریم

مینو محرز در پاسخ به این سوال که برای ایمنی مردم کشورمان به چه تعداد واکسن نیاز داریم می‌گوید: باید بررسی کنیم که تمام کادر درمان و کسانی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند واکسینه شوند. در مرحله بعدی افرادی که بیماری احتمالا در آن‌ها شدیدتر خواهد بود مثل سالمندان و افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون و شیمی درمانی در اولویت دریافت واکسن هستند.

مینو محرز حرفش را پَس گرفت/ به خرید واکسن خارجی نیاز داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه خراسان با مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفتگو کرده است. که در پی می آید:

چه تعداد واکسن برای ایمنی کشور لازم است؟

مینو محرز در پاسخ به این سوال که برای ایمنی مردم کشورمان به چه تعداد واکسن نیاز داریم می‌گوید: باید بررسی کنیم که تمام کادر درمان و کسانی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند واکسینه شوند. در مرحله بعدی افرادی که بیماری احتمالا در آن‌ها شدیدتر خواهد بود مثل سالمندان و افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون و شیمی درمانی در اولویت دریافت واکسن هستند. این همان روشی است که کشور‌های دیگر در پیش گرفتند. هنوز نمی‌توان گفت که چه تعداد واکسن برای ایمنی کشور ما لازم است، چون باید افراد با ریسک بالای کرونایی و افراد مرتبط با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشخص شوند.

به خرید واکسن خارجی نیاز داریم

مینو محرز همچنین درباره مراحل تهیه واکسن ایرانی می‌گوید: این واکسن در یکی از شرکت‌های بزرگ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تهیه شده و تاییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت را گرفته است. واکسن کرونای ایرانی از شنبه هفته آینده در مرحله اول به تعداد ۵۶ نفر تزریق می‌شود که این‌ها باید دو نوبت واکسن دریافت کنند. اگر در این مرحله تایید شود در مرحله بعدی هم باید روی چندین نفر دیگر تست شود. به طور کلی فرایند تولید واکسن، کاری زمان بر است و تا آن موقع نیاز داریم که تعدادی واکسن خارجی خریداری شود تا جان افراد دارای اولویت در خطر نباشد.

گفتنی است پیشتر خانم محرز گفته بود که  واکسن خارجی به درد ما نمی‌خورد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر