کد خبر: 149205
A

ایالات متحده قیمت نفت خام را کاهش داد/ گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از افزایش ذخایر ۲.۴ میلیون بشکه ای نفت

قیمت نفت خام امروز پس از گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از افزایش ذخایر ۲.۴ میلیون بشکه ای در هفته منتهی به ۳ فوریه کاهش یافت.

ایالات متحده قیمت نفت خام را کاهش داد/ گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از افزایش ذخایر ۲.۴ میلیون بشکه ای نفت

به کزارش سایت دیده بان ایران؛ قیمت نفت خام امروز پس از گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از افزایش ذخایر ۲.۴ میلیون بشکه ای در هفته منتهی به ۳ فوریه کاهش یافت.

 با ۴۵۵.۱ میلیون بشکه، ذخایر نفت خام ایالات متحده حدود ۴ درصد بالاتر از میانگین پنج ساله در این زمان از سال است. در مورد بنزین، EIA افزایش موجودی نفت را برای هفته منتهی به ۳ فوریه ۵ میلیون بشکه برآورد کرد که میانگین تولید آن ۹.۱ میلیون بشکه در روز بود. این در مقایسه با افزایش ذخایر ۲.۶ میلیون بشکه ای و نرخ تولید ۹.۴ میلیون بشکه در روز در هفته قبل است.

در بخش تقطیر میانی، EIA افزایش ذخایر ۲.۹ میلیون بشکه ای را برای هفته گذشته با میانگین تولید ۴.۷ میلیون بشکه در روز گزارش کرد. این در مقایسه با ذخیره سازی ۲.۳ میلیون بشکه ای و نرخ تولید ۴.۷ میلیون بشکه در روز در هفته قبل است.

به نظر می رسد نگرانی در مورد ذخایر تقطیر متوسط کاهش یافته است، اما وضعیت اساسی این سوخت ها موضوع متفاوتی است. جان کمپ، تحلیلگر بازار رویترز، اوایل این ماه گزارش داد که ایالات متحده با موجودی بسیار پایین وارد سال جدید شده است. کمپ هشدار داد که این روند در پایان سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش سرعت در فعالیت های تولیدی و حمل و نقل تثبیت شده است، اما اگر این روند افزایش یابد، کمبود عرضه به سرعت خود را نشان خواهد داد.

در همین حال، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که افزایش نرخ بهره در آینده ادامه‌دار خواهد بود، قیمت نفت روز سه‌شنبه با افزایش بسته شد؛ پاول با استناد به آخرین داده‌های مشاغل، گفت: «به شما نشان می‌دهم که چرا این فرآیندی است که مدت زمان قابل توجهی طول می‌کشد. "

علاوه بر این خبر، انتظارات مستمر از تقاضای قوی نفت چین نیز به کاهش قیمت ها به دلیل عدم وجود باد مخالف همزمان کمک کرد. در زمان نگارش این مقاله، نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هر دو افزایش داشتند، با معیار بین‌المللی بالای ۸۴ دلار و WTI نزدیک به ۷۸ دلار در هر بشکه.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر