کد خبر: 236217
A

آیا شما واجد شرایط ثبت نام لاستیک دولتی هستید؟

در طی سال‌های گذشته شاهد افزایش قیمت لاستیک‌های داخلی و خارجی بودیم؛ لاستیک دولتی یک راه‌حل مؤثر برای کاهش هزینه‌های شهروندان عزیز ما است، به ‌همین منظور دارندگان وسیله نقلیه به‌ دنبال ثبت نام لاستیک دولتی هستند و می‌خواهند بدانند که آیا شرایط ثبت نام را دارند یا نه؟

آیا شما واجد شرایط ثبت نام لاستیک دولتی هستید؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در طی سال‌های گذشته شاهد افزایش قیمت لاستیک‌های داخلی و خارجی بودیم؛ لاستیک دولتی یک راه‌حل مؤثر برای کاهش هزینه‌های شهروندان عزیز ما است، به ‌همین منظور دارندگان وسیله نقلیه به‌ دنبال ثبت نام لاستیک دولتی هستند و می‌خواهند بدانند که آیا شرایط ثبت نام را دارند یا نه؟

این فرایند در ابتدا صرفاً مخصوص رانندگان تاکسی بود، اما امروزه به شکل گسترده برای عموم مردم در دسترس است، اما یک سری مدارک و مراحل وجود دارد که باید پیش ‌از ثبت نام آن‌ها را سپری کنید. ما تصمیم گرفتیم تا مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام لاستیک‌های دولتی را برایتان بیان کنیم تا درصورتی ‌که واجد شرایط هستید هرچه سریع‌تر برای تهیه اقدام فرمایید.

 چه کسانی می‌توانند در طرح لاستیک دولتی شرکت کنند؟

kP5JpZq162sE3myRIjQpD32YaNBtCcn1NhM6MjVt

 

شرکت در طرح ثبت نامی برای لاستیک دولتی یک سری ضوابط مشخص و دقیق دارد و همه افراد نمی‌توانند برای آن ثبت نام کنند. هدف از این طرح کنترل قیمت‌ها و کاهش فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت تایر در بازار آزاد است و دولت برای برخی دارندگان خودرو اجازه ثبت نام و خرید لاستیک با قیمت کم‌تر فراهم کرده است؛ اما چه افرادی دارای شرایط هستند؟

مالک رسمی خودرو

 تنها افرادی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که سند خودرو و برگ سبز به ‌نام آن‌ها باشد، پس اگر وسیله نقلیه به‌ نام شخص دیگری است یا آن را به‌ طور قولنامه معامله کرده‌اید نمی‌توانید برای لاستیک ثبت نام کنید.

داشتن کارت ملی هوشمند

 فردی که می‌خواهد لاستیک دولتی ثبت نام کند باید کارت ملی هوشمند و معتبر داشته باشد و اطلاعات واردشده در سامانه باید با اطلاعات کارت ملی مطابقت کند.

 شماره تلفن همراه به‌ نام مالک

همچنین شماره تلفنی که در سامانه وارد می‌شود حتماً باید به‌ نام مالک و مطابق با شماره ملی وی باشد. استفاده از شماره تلفن دیگران با رد درخواست همراه خواهد بود.

 داشتن مدارک شناسایی خودرو

 دقت کنید که برای خرید لاستیک باید مدارکی نظیر کارت خودرو، برگ سبز، شماره شاسی و شماره موتور ارائه دهید. این اطلاعات در مراحل ثبت نام جهت اعتبارسنجی و استعلام استفاده می‌شوند.

 داشتن پلاک فعال

خودرو باید پلاک قانونی فعال داشته باشد. خودروهایی که به‌ دنبال تصادف، اوراقی بودند یا حتی موارد حقوقی مجاز به تردد نیستند از خرید لاستیک دولتی محروم می‌مانند.

 پس اگر تمامی شرایط بالا را دارید می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ‌گونه دردسر ثبت نام لاستیک دولتی را انجام داده و از مزایای آن بهره ببرید.

 مراحل ثبت نام اینترنتی برای خرید لاستیک دولتی

qZkHDfYjBfl54B8qLxIaswSVFn8MHuWhw0eL1yUm

 

اما برای ثبت نام باید از طریق سایت‌های رسمی اقدام کنید. یکی از این سایت‌ها سامانه حواله لاستیک به آدرس kala.ntsw.ir است. پس ‌از آن ‌که وارد سایت شدید باید نوع ناوگان که سواری است یا سنگین را انتخاب کنید. در مرحله بعدی نوبت به وارد کردن اطلاعات شخصی نظیر کد ملی و شماره همراه می‌رسد.

 اکنون باید مشخصات خودرو نظیر شاسی موتور، بیمه‌نامه و برگ سبز را وارد کنید. درنهایت هم با انتخاب سایز و نوع لاستیک موردنظر و همچنین ثبت استان و شهر و تعداد حلقه می‌توانید پروسه ثبت نام خود را به انتها برسانید. در آخر هم به دنبال تأیید درخواست، با مراجعه به دفاتر موردنظر یا از طریق پست می‌توانید لاستیک را تحویل بگیرد.

 اما مدارکی که برای دریافت لاستیک دولتی نیاز دارید به شرح زیر هستند:

·        اصل و کپی کارت ملی صاحب خودرو

·        اصل و کپی برگ سبز خودرو

·        اصل و کپی کارت ماشین

·        رسید ثبت نام اینترنتی

دقت کنید در خرید اینترنتی تمامی مدارک باید اسکن شده بارگذاری شوند و کیفیت و وضوح اسکن اهمیت بالایی دارد. در خرید حضوری هم باید این مدارک را همراه خود داشته باشید.

 آیا روش‌های دیگری برای ثبت نام لاستیک‌های دولتی وجود دارد؟

 در کنار سامانه اصلی توزیع کالا، تولیدکنندگان معتبر داخلی هم امکان ثبت نام برای لاستیک دولتی را برای هم‌وطنان عزیز فراهم کرده‌اند. به‌عنوان مثال شرکت‌هایی نظیر بارز، کویر تایر، یزد تایر و حتی برخی برندهای کمتر شناخته‌شده هم سامانه‌های اختصاصی فروش اینترنتی را فراهم کرده‌اند تا خرید برای کاربران ساده‌تر باشد.

 در این شیوه مراحل ثبت نام به‌ طورکلی شبیه به سامانه کالا بوده و حتماً باید اطلاعات شخصی و مدارک خودرو را وارد کرده تا به مرحله انتخاب نوع تایر برسید؛ اما یک سری تفاوت‌هایی هم وجود دارد.

 برخلاف سامانه حواله لاستیک امکان ارسال پستی از طریق این سایت‌های تولیدکننده معمولاً وجود نداشته و شما باید به ‌طور حضوری برای دریافت تایر به نمایندگی‌ها مراجعه کنید. معمولاً بیشتر سامانه‌ها برای تحویل رسید خرید یا نوبت تحویل ارائه می‌دهند که نداشتن پرینت آن ممکن است باعث لغو نوبت شود. مسئله بعدی این است که این شرکت‌ها در تمامی شهرها خدمات نداشته و تنها در یک سری شهرهای خاص که معمولاً مراکز پرتردد هستند می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد.

جمع‌بندی

ثبت ‌نام لاستیک دولتی یک فرصت مهم برای کاهش هزینه‌های مرتبط با نگهداری خودرو است. این طرح می‌تواند تا حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های مربوط به تعویض تایر را کاهش دهد، که این موضوع برای بسیاری از مالکان خودرو به‌خصوص در شرایط اقتصادی فعلی اهمیت زیادی دارد. البته برای بهره‌مندی از این مزیت، باید حتماً شرایط اعلام‌شده را داشته باشید و مراحل ثبت‌نام را به‌درستی انجام دهید؛ از تهیه مدارک مورد نیاز گرفته تا انتخاب تایر مناسب برای خودروی خود.

اگر با دقت مراحل را دنبال کنید و اطلاعات لازم درباره نوع تایر، زمان‌بندی توزیع و مدارک ثبت‌نام را از منابع معتبر بررسی نمایید، می‌توانید بدون نیاز به واسطه یا پرداخت هزینه‌های اضافی، از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که موفقیت در این فرآیند تا حد زیادی به آگاهی، دقت و پیگیری شما بستگی دارد. پس پیش از اقدام، حتماً اطلاعات لازم را مطالعه کرده و با آگاهی کامل وارد فرآیند ثبت‌نام شوید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر