telegram.php آمریکا دوباره برای اعراب منطقه تور پهن کرد/ لغو ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و امارات از سوی بایدن | دیدبان ایران
کد خبر: 138684
A

آمریکا دوباره برای اعراب منطقه تور پهن کرد/ لغو ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و امارات از سوی بایدن

رییس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته در ادامه جنگ اقتصادی با دولت چین، دوباره فروش سلاح به عربستان و امارات را از سر بگیرد.

آمریکا دوباره برای اعراب منطقه تور پهن کرد/ لغو ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و امارات از سوی بایدن

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که در بحبوحه بحران اقتصادی و رقابت تجاری با چین، دولت بایدن تصمیم گرفت به معاملات فروش تسلیحات سرعت بخشد و ممنوعیت صادرات سلاح به امارات و عربستان را لغو کند.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن تصمیم گرفته یک کارگروه جدید را برای جستجوی راه هایی برای ساده سازی برنامه فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای خارجی تشکیل دهد. همچنین دولت بایدن به متحدان اروپایی خود که تجهیزات به ارتش اوکراین ارسال کردند، قول داده که بتواند ذخایر آنها را دوباره پر کند؛ با این حال، در شرایط کنونی مجموعه صنایع نظامی ایالات متحده با رکود مواجه است.

این گزارش می افزاید: اقتصاد آمریکا با تورم بالا و رکودی بی سابقه روبروست و این کاخ سفید را بر آن داشته تا فروش تسلیحات خارجی به متحدان و شرکای خود در سراسر جهان را افزایش دهد.

دولت بایدن علاوه بر وعده فروش تسلیحات به کشورهای اروپایی و تایوان، تحریم فروش تسلیحات «تهاجمی» آمریکا به عربستان سعودی و امارات را علیرغم وعده انتخاباتی خود مبنی بر رفتار با عربستان سعودی به عنوان یک «دولت ناقض حقوق بشر» لغو کرد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر