کد خبر: 153646
A

داعش با هوش مصنوعی خود را تبلیغ می‌کند

داعش پس از هک حساب‌هایی در فیسبوک، برنامه‌هایی را برای انتشار تبلیغات خود توسعه می‌دهد و در حال ترویج آن از طریق تبلیغات در صفحه جستجو است.

داعش با هوش مصنوعی خود را تبلیغ می‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از المیادین، داعش پس از هک حساب‌هایی در فیسبوک، برنامه‌ای را توسعه داده که به عنوان "افزونه" (extension) برای جستجوگر مشهور گوگل کروم کار می‌کند تا داعش تبلیغات خود را منتشر کند.

بعد از آنکه کاربران گمان کردند این برنامه‌ کوکی‌های (Cookies) مربوط به شرکت "OpenAl" است، در هفته‌های نخست سال جاری، این برنامه برای حدود 10 هزار بار دانلود شد.

در ظاهر، این برنامه "داعشی" پاسخ‌هایی از هوش مصنوعی در کنار نتایج موتور جستجوگر گوگل برای افزونه‌های (extensions) در هنگام ورود ارائه می‌دهد اما در پس زمینه، به صورت مخفیانه برای سرقت کوکی‌های فیسبوک کار می‌کند.

این گروه تروریستی نه تنها این برنامه را توسعه داده و آن را در اپ استور گوگل برای افزونه‌های مرورگر کروم آورده است بلکه آن را از طریق تبلیغات در صفحه جستجوی این موتور جستجوی مشهور تبلیغ کرده است. این تبلیغات از اواسط فوریه ظاهر شدند.

این نخستین بار نیست که گروه‌های غیرقانونی از ChatGpt برای ایجاد بدافزارهای جعلی استفاده می‌کند.

اگرچه ربات چت معروف معمولاً به هیچ درخواست ایجاد محتوای «غیرقانونی» پاسخ نمی‌دهد، اما بسیاری از توسعه‌دهندگان اکنون در حال ابداع راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها و فروش آن‌ها در قالب خدمات غیرقانونی با بهره‌گیری از «Chatgpt» هستند.

یک فایل نرم افزار کوچک (Batch) با قیمت 5 و نیم دلار و با هدف دور زدن تمامی محدودیت‌های سیستم ChatGpt از طریق اپلیکیشن تلگرام قابل خریداری است تا هر کاربری بتواند از هوش مصنوعی هر متنی را بدون هیچ محدودیت قانونی و اخلاقی و امنیتی تولید کند.

یک اپلیکیشن کلاه‌برداری ساخته شده با استفاده از رابط Chatgpt می‌تواند اسناد PDF را از دستگاه کاربر بدزدد و به طور مخفیانه برای هکرها ارسال کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر