کد خبر: 149118
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۶۹:

فرود اضطراری ۶ فروند هواپیمای عراقی در خاک ایران

تیتر یک روزنامه ۱۶ صفحه ای جمهوری اسلامی در ۳۲ سال قبل امروز ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۹ اختصاص دارد به سخنان رهبر معظم‌ انقلاب در خطبه های نمازجمعه دیروز تهران. ایشان در بخشی از خطبه ها گفته بودند، ملت بزرگوار ایران با حفظ ارزشهای انقلاب راه امام را ادامه خواهد داد و اگر در جامعه ای کسانی به فکر سوءاستفاده باشند و به جای رفاه ملت، رفاه خود را در نظر بگیرند و به منافع مردم بی اعتناء باشند، بی تقوایی کرده اند. از دیگر تیترهای این شماره روزنامه می توان به بازدید پنج ساعته رئیس جمهور هاشمی رفسنجانی از مناطق سیلزده سیستان و دلجویی از آسیب دیدگان و افتتاح بزرگترین و مدرن ترین کارخانه سرم سازی خاورمیانه در تبریز اشاره داشت.

فرود اضطراری ۶ فروند هواپیمای عراقی در خاک ایران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ تیتر یک روزنامه ۱۶ صفحه ای جمهوری اسلامی در ۳۲ سال قبل امروز شنبه ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۹ اختصاص دارد به سخنان رهبر انقلاب در خطبه های نمازجمعه دیروز تهران. ایشان در بخشی از خطبه ها گفته بودند، ملت بزرگوار ایران با حفظ ارزشهای انقلاب راه امام را ادامه خواهد داد و اگر در جامعه ای کسانی به فکر سوءاستفاده باشند و به جای رفاه ملت، رفاه خود را در نظر بگیرند و به منافع مردم بی اعتناء باشند، بی تقوایی کرده اند. از دیگر تیترهای این شماره روزنامه می توان به بازدید پنج ساعته رئیس جمهور هاشمی رفسنجانی از مناطق سیلزده سیستان و دلجویی از آسیب دیدگان و افتتاح بزرگترین و مدرن ترین کارخانه سرم سازی خاورمیانه در تبریز اشاره داشت. از آخرین اخبار جنگ خلیج فارس هم می توان به مخالفت شوروی با تجزیه عراق و اعلام شدیدترین هشدار مستقیم علیه عراق از سوی آمریکا اشاره داشت که این کشور - عراق - را به استفاده از سلاح هسته ای تهدید کرده است. در ضمن بمباران پل ها، خطوط آهن  و راههای تدارکاتی شهرهای عراق هم بشدت ادامه دارد. در صفحه دوم روزنامه به خبری درباره فرود اضطراری ۶ فروند دیگر از هواپیماهای نظامی عراق در خاک کشورمان بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

یک منبع مطلع نظامی عصر پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجموعا شش فروند دیگر از هواپیماهای نظامی عراقی در موقعیتهای اضطراری وارد فضای جمهوری اسلامی ایران شده اند. 

photo_2023-02-09_09-27-36

این منبع نظامی افزود؛ از این شش فروند تنها یک فروند موفق شد در وضعیت اضطراری و شرایط نامساعد جوی در خاک جمهوری اسلامی ایران سالم به زمین بنشیند. 

وی توضیح داد؛ یک فروند از این هواپیماها به هنگام فرود اضطراری در جاده های استان کردستان منهدم گردید و خلبان آن کشته شد. همچنین دو فروند دیگر که در جاده های استان لرستان اقدام به فرود اضطراری کرده بودند آسیب کلی دیدند. 

این‌ منبع نظامی افزود؛ یکی دیگر از این هواپیماها نیز به هنگام فرود اضطراری در جاده های باختران دچار صدمات کلی شد و پنجمین هواپیما نیز در نزدیکی همدان سقوط کرد لکن خلبان آن نجات یافت. وی افزود؛ ششمین هواپیمای نظامی عراق نیز در یکی از فرودگاههای کشور سالم به زمین نشست.

photo_2023-02-09_09-27-59

بر پایه این گزارش یکی دیگر از خلبانان عراقی که روز پنجشنبه با استفاده از چتر نجات در نواحی مرزی جمهوری اسلامی ایران فرود آمد به دلیل جراحات وارده به بیمارستانی در باختران منتقل شد. 

این‌ منبع مطلع نظامی افزود؛ هواپیمای این خلبان عراقی که ظاهرا توسط جنگنده های غربی هدف قرار گرفته بود در حالی که آتش گرفته بود در حال سقوط مشاهده شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر