کد خبر: 149719
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۵۸؛

نظرات آیت الله مکارم شیرازی درباره افشاگریها و رعایت ۳ اصل در این مورد

صفحه اول روزنامه بامداد امروز را در ۴۳ سال قبل چنین روزی، دوشنبه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۸ مشاهده می کنید‌ که پس از ۱۵ روز تعطیلی موقت، انتشار مجدد خود را آغاز کرده است. پیام امام خمینی به کنگره انقلاب اسلامی که بر استقلال قوای مملکتی تاکید کرده اند، تیتر یک امروز این روزنامه است.

نظرات آیت الله مکارم شیرازی درباره افشاگریها و رعایت ۳ اصل در این مورد

 

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه اول روزنامه بامداد امروز را در ۴۳ سال قبل چنین روزی، دوشنبه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۸ مشاهده می کنید‌ که پس از ۱۵ روز تعطیلی موقت، انتشار مجدد خود را آغاز کرده است. پیام امام خمینی به کنگره انقلاب اسلامی که بر استقلال قوای مملکتی تاکید کرده اند، تیتر یک امروز این روزنامه است.

IMG_20230218_113715_169

چرا بامداد اعلام تعطیلی موقت کرد و حقایقی که ملت ایران باید از افشاگری درباره بامداد بداند، تیتر شاخص دیگری است که به نوعی دفاعیه این روزنامه درباره افشاگری دانشجویان پیرو خط امام بر علیه این نشریه است. باطل شدن اسناد مالکیت ۲۶ تن از فئودالها و زمین داران بزرگ در گنبد و گرگان، توصیه تقی ابتکار رئیس سازمان حفظ محیط زیست که تهران باید از افراد مسن و کم سن و سال تخلیه شود، جشن امروز مردم تبریز در سالگرد قیام ۲۹ بهمن این شهر و جزئیات طرح ۳ روزه ترافیک تهران از جمله تیترهای شاخص و مهم دیگر این جریده هستند. به صفحات داخلی می رویم به خبری در رابطه با نظرات آیت الله مکارم شیرازی درباره رعایت ۳ اصل در افشاگری بر می خوریم که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد.

IMG_20230218_113716_038

آیت الله مکارم شیرازی نظرات خود را درباره افشاگری بشرح زیر اعلام داشت؛

بسمه تعالی

ما باید در برابر دوستان و دشمنانمان، هر دو صریح باشیم. نظر من در مورد افشاگریها همان است که قبلا هم گفته ام و در مطبوعات انتشار یافته، که افشاگری برای یک جامعه انقلابی بدون شک لازم است تا ریشه های فاسد گذشته شناخته و برکنده شوند. ولی افشاگری حساب و کتابی و شرایطی دارد که اگر رعایت نشود نتیجه آن فوق العاده زیانبار و مرگ بار است. از یک سو باعث بدبینی به همه چیز و همه کس و از سوی دیگر خدای ناکرده وسیله تصفیه حسابهای خصوصی و شخصی می شود. من بدون آنکه بخواهم از کسی یا از موسسه ای دفاع کنم صریحا می گویم در افشاگری ۳ اصل اساسی رعایت شود؛

۱- تمام یک سند یا تمام اسناد را چه به نفع باشد چه به زیان، منتشر سازند نه فقط قسمتی را که مورد نظر افشاکننده باشد.

۲- به طرف باید امکان داد تا به صورت کاملا آزاد و منطقی از خود دفاع کند.

۳- همه اینها باید در یک دادگاه ثالث انجام گیرد و طبق موازین اسلامی حکم صادر گردد و هرگونه انحراف از این سه اصل باعث گمراهی افکار میشود.

ما حسن نیت بسیاری از افشاگران را انکار نمی کنیم اما حسن نیت به تنهایی کافی نیست باید ضوابط اسلامی و قانونی حتما رعایت گردد.

این نظر من است که در برابر دوستان و دشمنانمان هر دو نیز باید صریح باشیم تا مشکلاتی در روند انقلاب بروز نکند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر