کد خبر: 154405
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی

کیهان ۴۴ سال قبل امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در تیتر اول خود از اعلام تشکیلات و وظایف سپاه پاسداران تیتر زده که سپاه انقلاب از نهضتهای آزادیبخش حمایت می کند

افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان ۴۴ سال قبل امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در تیتر اول خود از اعلام تشکیلات و وظایف سپاه پاسداران تیتر زده که سپاه انقلاب از نهضتهای آزادیبخش حمایت می کند.

سخنان آیت الله طالقانی در مراسم تجلیل از استاد شهید مطهری در حسینیه ارشاد هم در این روزنامه بازتاب یافته که به استفاده بیجا از قرآن باید پایان دهیم و اینکه موقعی که باید در برابر قدرت استثمار متحد باشیم به اندازه گیری ولایت افراد پرداختیم. از سویی دیگر بازجویی از ۸ متهم ترور آیت الله مطهری آغاز شده و دکتر ابراهیم یزدی گفته است که ترورهای اخیر کار گروههای کوچک فناتیک است. گویا حرکت اتومبیلهای شخصی در مرکز شهر هم ممنوع خواهد شد و این برنامه را دولت بعنوان طرح موقت حل مشکل ترافیک اعلام کرده است. سرپرست اداره کل نظارت و نمایش فیلم هم اعلام کرده که سینمای ایران نیمه ملی می شود و سرپرست سازمان تربیت بدنی هم گفته است که زنان برای ورزش محدودیتی ندارند. قیمت اتومبیل پیکان هم در بازار سیاه به ۶۰ هزار تومان رسیده و شایعه ربودن وزیر کشور هم تکذیب شده است. اما خبری در نیم تای پایینی روزنامه به چشم می خورد درباره افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230506_070040_781

در پی افزایش نرخ بسیاری از کالاهای پرمصرف در چند روز اخیر، قیمت ماست پاستوریزه، دوغ آبعلی، خمیر دندان، انواع حشره کش و کمپوت نیز ترقی کرده. بهای ماست پاستوریزه در قوطی های ۵۰۰ گرمی که قبلا ۲۵ ریال بود به ۳۰ ریال و دوغ آبعلی از هر عدد ۹ ریال به ۱۲ ریال افزایش داده شده است. همچنین بهای فروش خمیردندان متوسط از ۲۲ ریال به ۲۸ ریال، حشره کش پیف پاف از ۸۰ به ۹۷ ریال و انواع کمپوت حدود ۳۰ درصد ترقی کرده است. برای نمونه قیمت فروش کمپوت گلابی که پارسال در تابستان ۵۵ ریال بود اکنون ۷۵ ریال و کمپوت گیلاس از ۶۳ ریال به ۹۰ ریال رسیده است.

هم اکنون در زمینه اغلب مواد خوراکی و کالاهای پرمصرف نرخها ترقی کرده است از جمله مرغ با کمبود شدید در بازار روبرو است و قیمت مرغ تازه کیلویی حدود ۲۰۰ ریال عرضه می شود.

IMG_20230506_070040_934

به گفته آگاهان تولید مرغ در تهران نسبت به سابق به نصف تقلیل یافته است. روزانه حداکثر مرغی که اینک در تهران به بازار عرضه میشود از ۸۰ تن تجاوز نمی کند. کره، پنیر و شکر نیز در بازار کم است. پنیر ایرانی هر کیلو تا ۲۰۰ ریال و کره وارداتی کیلویی تا ۲۲۰ ریال ترقی کرده اما بهای شکر با وجود کاهش عرضه همچنان ثابت است. در مورد کالاهای پر مصرف از جمله انواع لامپ روشنایی و باطری خشک (باطری چراغ قوه، رادیو و اسباب بازی) علاوه بر ترقی نرخها کمبود نیز محسوس است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر