کد خبر: 145073
A

با این غذای مقوی سرماخوردگی را شکست دهید

سوپ رشته بهترین غذا برای دوران سرماخوردگی و مریضی است که می‌توانید خیلی راحت بدون مرغ آن را تهیه کنید.

با این غذای مقوی سرماخوردگی را شکست دهید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در طول سرماخوردگی غذاهایی مانند سوپ و آش سبک جایگزین خوبی برای غذاهای چرب و سرخ کردنی هستند و به همین دلیل شما می‌توانید از انواع سوپ‌ها در این دوران استفاده کنید تا هم میل و اشتهای خود را از دست ندهید و هم تنوع در غذاهای خود داشته باشید.

چون در این سوپ از مرغ استفاده نشده است در یک ساعت آماده می‌شود و البته می‌توانید برای مقوی کردن این سوپ از کمی پای مرغ و یا گردن استفاده کنید.

مواد لازم:

سیب زمینی: ۱ عدد

هویج: ۲ عدد

پیاز بزرگ: ۱ عدد

شلغم: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۲ عدد

رشته سوپی: ۱۰۰ گرم

عصاره مرغ: ۱ عدد

قارچ: ۵ عدد به دلخواه

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز زردچوبه: به مقدار لازم 

4647509

طرز تهیه  

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا می‌توانید مواد را رنده درشت بزنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. هویچ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا رنده درشت بزنید. گوجه فرنگی را نیز رنده یا پوره کنید. قارچ‌ها را اسلایس کنید. شلغم را نیز پوست بگیرید و خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل یک قابلمه همه مواد خرد شده بالا را اضافه کنید و کمی‌هم بزنید تا سبزیجات تفت بخورند و بعد عصاره مرغ را پودر و به همراه ادویه ها اضافه کنید. دقت کنید عصاره‌های مرغ خود حاوی نمک هستند و بهتر است در انتها نمک سوپ رشته برای سرماخوردگی را کنترل کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ رشته برای سرماخوردگی

بعد از این که مواد کمی‌تفت خوردند و عطر ادویه‌ها آزاد شد و آب اضافه گوجه فرنگی کشیده شد باید روی مواد آب جوش بریزید. ابتدا حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید تا سوپ جا بیفتد و سبزیجات داخل آن پخته شود، این مرحله ممکن است یک ساعت طول بکشد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ رشته برای سرماخوردگی

بعد از ۵۰ دقیقه باید رشته سوپی خود را که می‌توانید از رشته‌های طرحدار یا ساده استفاده کنید، به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا رشته‌ها پخته و نرم شود و بعد از این زمان سوپ را داخل بشقاب کشیده و با آبلیموترش سرو کنید. نوش جان

منبع: برترین‌ها

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر