کد خبر: 154944
A

خواص کنگر از درمان چربی خون تا دیابت

اعظم میری کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف کنگر برای افراد دارای چربی خون و دیابتی مفید و موثر است.

خواص کنگر از درمان  چربی خون تا دیابت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعظم میری کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف کنگر برای افراد دارای چربی خون و دیابتی مفید و موثر است.

اعظم میری اظهار کرد: محتوای ویتامین c موجود در کنگر بالا است به‌گونه‌ای که با مصرف ۱۰۰ گرم کنگر ۳۰ درصد ویتامین موردنیاز فرد تامین می‌شود.  

وی افزود: کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند. 

این پژوهشگر با بیان اینکه کنگر منبع غنی پتاسیم است، ادامه داد: کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود.  

میری اذعان کرد: خوردن برگ‌های این سبزی افزایش‌دهنده ادرار و محرک کلی‌ ‌ها و کبد است و به ترشح صفرا کمک می ‌کند و سرشار از ویتامین‌های A، B، E و املاح معدنی است. 

این کارشناس با اشاره به اینکه کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست،‌ تشریح کرد: در ضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود؛ این سبزی خواص دارویی نظیر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهندگی کلسترول دارد. بنابراین احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد.  

وی با اشاره به تاثیر این گیاه در درمان بی‌خوابی و کیفیت خواب، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین خواصش مدر بودن آن است؛ کنگر برای کسانی که سنگ کلیه دارند، مفید است زیرا منجر به شست‌وشوی سیستم کلیوی و ادراری می‌شود.

منبع:ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر