کد خبر: 103217
A

حاجی دلیگانی: مجمع تشخیص لوایح FATF را به مجلس بازگرداند

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم که لوایح CFT و پالرمو را برای بررسی به مجلس بازگرداند.

حاجی دلیگانی: مجمع تشخیص لوایح FATF را به مجلس بازگرداند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم تا لوایح CFT و پالرمو را برای بررسی بیشتر به مجلس بازگرداند.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام این اختیار را دارد که این لوایح را به مجلس بازگرداند که البته با این کار هم بررسی‌های بیشتری در مورد این لوایح در مجلس انجام خواهد شد و هم کار مجمع تشخیص مصلحت نظام با این کار سبک‌تر می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما در مجلس در حال بررسی ظرفیت‌های قانونی برای درخواست استرداد این دو لایحه از مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و چنانچه ظرفیت قانونی برای این منظور وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم داد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه لوایح CFT و پالرمو با سیاسی‌کاری و با یک رأی شکننده در مجلس دهم به تصویب رسیده خاطرنشان کرد: پذیرش این دو لایحه حتی به صورت مشروط اطلاعات اقتصادی ما را در اختیار دشمنان‌مان قرار می‌دهد.

وی افزود: همانطور که در حوزه مسائل هسته‌ای شاهد بودیم که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسم آژانس اطلاعات هسته‌ای ما را جمع‌آوری می‌کردند و در اختیار سیستم‌های جاسوسی کشورهای متخاصم قرار می‌دادند در ماجرای کنوانسیون‌های FATF نیز وضع به همین ترتیب خواهد بود و اگر ما به عضویت این کنوانسیون‌ها دربیاییم ولو به صورت مشروط اطلاعات اقتصادی ما در اختیار دشمنان قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: عضویت در کنوانسوین‌های FATF نه تنها سودی برای ما ندارد بلکه همانطور که در مسائل هسته‌ای اطلاعات کشورمان در اختیار دشمنان ما قرار گرفت و شرایط بر ما سخت‌تر شد در حوزه اقتصادی نیز وضع به همین ترتیب پیش خواهد رفت و اطلاعات مالی ما در اختیار دشمنان‌مان قرار خواهد گرفت تا آنها محدودیت های بیشتری را علیه ما اعمال کنند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر