کد خبر: 108766
A

نویسنده سابق کیهان: جمهوری اسلامی در حال تبدیل به «حکومت صامت» است که حتی «تک‌صدایی» هم نیست/ می ترسم اسلام با اعمال ما دفن شود

پیام فضلی نژاد مجری برنامه «شوکران» در شبکه ۵ گفت: راه جامعه، ممکن است از راه حکومت و دولت جدا شود.حکمرانی فرهنگی ما دچار «مرگ مغزی» شده است.حکومت صامت، حکومتی است که انرژی معرفتی‌اش تخلیه شده و هیچ ایده قدرتمند فرهنگی‌ای آن را پشتیبانی نمی‌کند.

نویسنده سابق کیهان: جمهوری اسلامی در حال تبدیل به «حکومت صامت» است که حتی «تک‌صدایی» هم نیست/ می ترسم اسلام با اعمال ما دفن شود

به گزارش دیده بان ایران؛ پیام فضلی‌نژاد مجری برنامه «شوکران» در شبکه ۵ گفت: راه جامعه، ممکن است از راه حکومت و دولت جدا شود.حکمرانی فرهنگی ما دچار «مرگ مغزی» شده است.حکومت صامت، حکومتی است که انرژی معرفتی‌اش تخلیه شده و هیچ ایده قدرتمند فرهنگی‌ای آن را پشتیبانی نمی‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بخش هایی از این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

*ایده فرهنگی انقلاب این نبود که «کارگاه عقل» را تعطیل کند. رئیس‌جمهور آینده باید کانون‌های بحرانی را به سرعت جراحی کند تا روند حکومت صامت، کند شود. 

*تحجر سازمان‌یافته در حکومت صامت به آخرین مرحله خود می‌رسد. این نوع حکومت که عقل‌ستیز است، نخبه‌کشی و استعدادکشی می‌کند. دولت حاکم یک «مثلث فلاکت» را پدید آورده که اعمال می‌شود، اما اعلام نمی‌شود. 

*این وضع، فرهنگ را لمپنیستی، سیاست را پوپولیستی و اقتصاد را رانتی می‌کند. در پیدایش این مثلث، نه تنها دولت، بلکه دیگر اجزا حاکمیت نیز مقصر هستند.

*مردم نسبت به انتخابات، بی‌حس شده‌اند. با وضع «بی‌دولتی» مواجهیم که نه دولت‌مداری و نه دولت‌داری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر