کد خبر: 108958
A

یوسفیان ملا: آقای لاریجانی اهل قهر کردن نیست/ میزان حضور لاریجانی در نظام به نظر نظام بستگی دارد

یکی از چهره‌های سیاسی نزدیک به علی لاریجانی می‌گوید: « ایشان الان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. همچنین کارهای دیگری را که رهبری به ایشان ارجاع کرده‌اند، پیگیری می‌کنند. نباید این ردصلاحیت شدن به معنی حذف لاریجانی دانست. مگر آقای سعیدی‌کیا بعد از رد صلاحیت حذف شد؟! او رئیس بنیاد مستضعفان شد».

یوسفیان ملا: آقای لاریجانی اهل قهر کردن نیست/ میزان حضور لاریجانی در نظام به نظر نظام بستگی دارد

به گزارش دیده بان ایران، قابل پیش‌بینی نبود اما صلاحیت علی لاریجانی نیز بعد از آن همه سال ریاست مجلس و حضور در بسیاری از مشاغل حساس و مهم دیگر برای تصدی کرسی ریاست جمهوری احراز نشد. حامیان او از برادرش گرفته تا برخی اصلاح‌طلبان کلی هیاهو به پا کردند اما خودش راضی به رضای خدا بود و به نظر شورای نگهبان تمکین کرد. غیر از این نیز از سیاست‌مدار کهنه‌کاری مثل او انتظار نمی‌رفت.

پرونده حضور او در رقابت‌های انتخاباتی 1400 بسته شد اما آنچه مبهم و محل تامل باقی می‌ماند این است که سرنوشت سیاسی او بعد از این رد صلاحیت چه خواهد بود. هرچه باشد او در سال 98 از خیر ریاست مجلس گذشت و نامزد نشد تا برای حضور در این رقابت‌ها آماده شود. این نکته را خودش نگفت اما بسیاری از تحلیل‌گران عدم ثبت نام وی در انتخابات مجلس را به تمایل او به راه‌یابی به پاستور ربط داده و تقریبا مطمئن بودند که آماده بازنشستگی و رضایت دادن به جایگاهی مثل عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.

حال باید دید که وقتی بنا به نظر شورای نگهبان از پاستور بازمانده و بهارستان را نیز ترک کرده است، به کجا خواهد رفت؟

عزت‌الله یوسفیان ملا از چهره‌های سیاسی نزدیک به او است که اصرار دارد نباید این رد صلاحیت را به منزله حذف لاریجانی دانست. وی در گفت‌وگویی با سایت «آزادی» می‌گوید: « ایشان الان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. همچنین کارهای دیگری را که رهبری به ایشان ارجاع کرده‌اند، پیگیری می‌کنند. نباید این ردصلاحیت شدن به معنی حذف لاریجانی دانست. مگر آقای سعیدی‌کیا بعد از رد صلاحیت حذف شد؟! او رئیس بنیاد مستضعفان شد».

یوسفیان ملا ادامه داد: «رهبری هم تاکید کردند عدم احراز صلاحیت به معنی آن نیست که این افراد صلاحیت قرار گیری در سایر مشاغل را هم ندارند. بنابراین آقای لاریجانی از این پس در نظام حضور خواهند داشت و میزان این حضور همان قدری است که نظام مصلحت بداند. او اهل قهر نیست و دلیلی هم برای این کار وجود ندارد. ما ایشان را در روزهای اخیر مصمم‌تر از قبل برای خدمت به نظام می‌بینیم. او در دفتر کارهایی که به او محول شده را با دقت و جدیت پیگیری می‌کند و میزان ارجاع کارها به ایشان نیز قطعا به نظر نظام بستگی دارد و برای او فرقی ندارد».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر